Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 12:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015 (44) |
Kinds of school providing general education (2126) |
![]() NEACȘU, Elena-Lucreția. Analiză comparată a studierii disciplinei dezvoltare personală în Romănia și Republica Moldova. In: Vector European, 2023, nr. 1, pp. 172-177. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.30 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2023 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2023-1.30 | ||||||
CZU: 373.015 | ||||||
Pag. 172-177 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Disciplina Dezvoltare Personală are rolul de a ajuta și îndruma elevii pentru a avea o viață de calitate, pentru a menține relații optime cu ceilalți, pentru a-și stabili, apoi îndeplini scopuri într-o anumită perioadă de școlaritate, raportate la contextul social actual. În articol se propune o suprapunere a cadrului legislativ care reglementează studierea acestei discipline în România și Republica Moldova, cu scopul de a identifica similitudinile și deosebirile care constituie baza realizării actului educațional la o disciplină relativ nouă și fără un strat teoretic consacrat ca în cazul disciplinelor studiate de la începuturile educației. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare personală – DP, consiliere și dezvoltare personală - CDP, consiliere si orientare – CO, competențe generale, competenţe specifice, programă școlară, domenii de conținut, Module, personal development - DP, counseling and personal development - CDP, counseling and guidance - CO, general skills, specific skills, curriculum, content areas, modules |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52507/2345-1106.2023-1.30</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Neacșu, E.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Analiză comparată a studierii disciplinei dezvoltare personală în Romănia și Republica Moldova</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1106</relatedIdentifier> <subjects> <subject>dezvoltare personală – DP</subject> <subject>consiliere și dezvoltare personală - CDP</subject> <subject>consiliere si orientare – CO</subject> <subject>competențe generale</subject> <subject>competenţe specifice</subject> <subject>programă școlară</subject> <subject>domenii de conținut</subject> <subject>Module</subject> <subject>personal development - DP</subject> <subject>counseling and personal development - CDP</subject> <subject>counseling and guidance - CO</subject> <subject>general skills</subject> <subject>specific skills</subject> <subject>curriculum</subject> <subject>content areas</subject> <subject>modules</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>373.015</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023-04-19</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Disciplina Dezvoltare Personală are rolul de a ajuta și îndruma elevii pentru a avea o viață de calitate, pentru a menține relații optime cu ceilalți, pentru a-și stabili, apoi îndeplini scopuri într-o anumită perioadă de școlaritate, raportate la contextul social actual. În articol se propune o suprapunere a cadrului legislativ care reglementează studierea acestei discipline în România și Republica Moldova, cu scopul de a identifica similitudinile și deosebirile care constituie baza realizării actului educațional la o disciplină relativ nouă și fără un strat teoretic consacrat ca în cazul disciplinelor studiate de la începuturile educației.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The Personal Development discipline has the role of helping and guiding students to have a quality life, to maintain optimal relationships with others, to establish and then achieve goals in a certain period of schooling, related to the current social context. The article proposes an overlap of the legislative framework that regulates the study of this discipline in Romania and the Republic of Moldova, with the aim of identifying the similarities and differences that constitute the basis for the realization of the educational act in a relatively new discipline and without an established theoretical layer as in the case of the studied disciplines from the beginning of education.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>