Formarea competenței profesional-didactice a studenților filologi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
295 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-24 01:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126.02:81/.82 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2669)
SM ISO690:2012
NEAGA, Liliana, DERMENJI-GURGUROV, Svetlana. Formarea competenței profesional-didactice a studenților filologi . In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 1, 21 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2023, pp. 62-68. ISBN 978-9975-88-102-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației 2023
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației"
1, Cahul, Moldova, 21 decembrie 2022

Formarea competenței profesional-didactice a studenților filologi

Training the professional-didactic competence of philological students

CZU: 378.126.02:81/.82

Pag. 62-68

Neaga Liliana, Dermenji-Gurgurov Svetlana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2023


Rezumat

Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice trebuie să se concentreze pe competența profesională necesară, capabilă să-i facă să se simtă confortabil în fața grupului, în toate situațiile care pot apărea în timpul activității didactice. Pentru a avea o performanță profesională la standarde înalte, profesorul trebuie să aibă încredere în sine și să aibă încredere în competența sa profesională, să stăpânească mijloacele de rezolvare a situațiilor critice (tensionate sau conflictuale), astfel încât să fie capabil să gestioneze situațiile tipice și să dezvolte soluții pentru cele atipice.

Initial and ongoing training should focus on the necessary professional competence of the teacher able to make him/her feel comfortable in front of the group, in all the situations that may arise during his/ her activity. In order to have a highstandard professional performance, the teacher needs to be self-confident and trust his/ her professional competence, master means of solving critical situations (tense or conflictive), so that to be capable of managing typical situations and developing solutions for atypical ones.

Cuvinte-cheie
competenţă profesională, capacităţi, cogniţie, proces didactic,

professional competence, capabilities, cognition, didactic process