Eficienţa strategică a orei de curs pentru formarea competenţelor de specialitate la limba şi literatura română în învăţământul superior
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
182 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 21:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8.046.16:811.135:821.135 (1)
Education (14908)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1473)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2138)
SM ISO690:2012
DERMENJI-GURGUROV, Svetlana. Eficienţa strategică a orei de curs pentru formarea competenţelor de specialitate la limba şi literatura română în învăţământul superior. In: Актуальные проблемы лингвистики и лингводидактики в контексте современных подходов, Ed. 1, 24 noiembrie 2011, Комрат). Комрат: НИЦ Гагаузии, 2011, Ediția 1, pp. 228-231. ISBN 978-9975-4050-9-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Актуальные проблемы лингвистики и лингводидактики в контексте современных подходов
Ediția 1, 2011
Conferința "Актуальные проблемы лингвистики и лингводидактики в контексте современных подходов"
1, Комрат), Moldova, 24 noiembrie 2011

Eficienţa strategică a orei de curs pentru formarea competenţelor de specialitate la limba şi literatura română în învăţământul superior

CZU: 372.8.046.16:811.135:821.135

Pag. 228-231

Dermenji-Gurgurov Svetlana12
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 23 martie 2023


Rezumat

Every university teacher, as the manager of the students group, through his main duties, acknowledges the quality insurance of the teaching courses that is made up from: the quality of the professional formation, the quality of the class hour planning, the quality of the class hour teaching, the quality of teaching process leading, feed-back and evaluation quality… The quality of the process of those three components part of the explicit didactic approach reflects the teaching process axis. Here is also added the realization of the current evaluations number I and II. Implementing the strategies in a creative and conscious way the university teacher becomes a manager of quality while his syllabuses transform themselves in elements of the quality portfolio, with the help of which the quality is checked.