The Ways of Underastanding the Business Economic Terms Using Cognate and Distance Pairs Approach
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
198 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81'276.6:33 (5)
Linguistics and languages (5173)
Economics. Economic science (9557)
SM ISO690:2012
RUGA, Ecaterina, HIOARĂ, Natalia, ANDONI, Ina. The Ways of Underastanding the Business Economic Terms Using Cognate and Distance Pairs Approach. In: Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice, Ed. Ediția 8, 9 decembrie 2021, Bălți. Bălţi: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Ediţia 8, pp. 229-243. ISBN 978-9975-161-21-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice
Ediţia 8, 2022
Conferința "Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice"
Ediția 8, Bălți, Moldova, 9 decembrie 2021

The Ways of Underastanding the Business Economic Terms Using Cognate and Distance Pairs Approach

CZU: 81'276.6:33

Pag. 229-243

Ruga Ecaterina1, Hioară Natalia2, Andoni Ina2
 
1 International Institute of Management IMI-NOVA,
2 Academy of Economic Studies of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 martie 2023


Rezumat

Cine știe dacă oamenii vor înțelege limba pe care o folosim acum peste câteva decenii. Aruncând o privire în jur, vom observa o masă de cuvinte noi care ne înconjoară, aduse atât în mod deliberat de tendințele lingvistice sau de publicitate, cât și reflexiv prin schimbarea limbii de-a lungul timpului. În general, se poate spune că mărirea vocabularului limbii engleze, ca și orice altă limbă, este strâns asociată cu viața socială a omului cu o intensitate ridicată ca și în cazul Brexit-ului (Marea Britanie / Britanică + ieșire = retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeana). Noile evenimente sunt oglindite în limbă: limba se îmbogățește, vocabularul nostru se extinde, urmărim dispăriția cuvintelor vechi și apariția și utilizarea celor noi. Contemporanii se maturisează odatăcu limba. Cheia pentru a identifica și a înțelege sensului neologismelor constă în strategiile de formăre a neologismelor.

Cine știe dacă oamenii vor înțelege limba pe care o folosim acum peste câteva decenii. Aruncând o privire în jur, vom observa o masă de cuvinte noi care ne înconjoară, aduse atât în mod deliberat de tendințele lingvistice sau de publicitate, cât și reflexiv prin schimbarea limbii de-a lungul timpului. În general, se poate spune că mărirea vocabularului limbii engleze, ca și orice altă limbă, este strâns asociată cu viața socială a omului cu o intensitate ridicată ca și în cazul Brexit-ului (Marea Britanie / Britanică + ieșire = retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeana). Noile evenimente sunt oglindite în limbă: limba se îmbogățește, vocabularul nostru se extinde, urmărim dispăriția cuvintelor vechi și apariția și utilizarea celor noi. Contemporanii se maturisează odatăcu limba. Cheia pentru a identifica și a înțelege sensului neologismelor constă în strategiile de formăre a neologismelor.

Who knows if the people will understand the language we are using now in a few decades. Taking a glance around, we’ll notice a mass of new words surrounding us, brought to us both deliberately by language trends or publicity and reflexively through language change over time. Generally, it can be said that the magnification of the English language vocabulary, as well as any other language, is intimately associated with the human’s social life with a high intensity as in the case of Brexit (Britain / British + exit=UK’s withdrawal from the EU). The new event finds its mirror image in the language: the language grows, our vocabulary expands, keeping the eyes open for the new words and new usage of the old words contemporary men become edge speakers of English language. The key to understand and identify the neologisms’ meaning lies in their formation’s strategies coinage- contextual clues as close and distance pairs.

Cuvinte-cheie
cognate pairs, distance pairs, Brexit, the right to move, visa, consequencing (indices)