Articolul precedent |
Articolul urmator |
315 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 11:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
71.13 (431) |
Physical planning. Regional, town and country planning. Landscapes, parks, garden (185) |
SM ISO690:2012 BOROZAN, Maia, ȚURCAN-BALŢAT, Lilia. Considerații teoretice privind axiologia formării profesionale a cadrelor didactice. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 294-301. ISBN 978-9975-161-32-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 4-a, 2022 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" 4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 71.13 | ||||||
Pag. 294-301 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conținutul articolului evocă o preocupare actuală a cercetătorilor de clarificare în planul sistemului axiologic a formării profesionale a cadrelor didactice. Argumentele teoretice prezentate în articol constituie temei științific pentru a considera axiologia pedagogică (reflectată în epistemologia educației, în limbajul pedagogic și în standardele profesiei didactice) un cadru de referință în formarea profesională a cadrelor didactice. Axiologia pedagogică se referă și la sistemul de valori stipulate curricular la nivelul finalităților educației (idealul educației) pentru valorificarea în context educațional în termeni de comportamente axiologice învățate. Axiologia formării profesionale a cadrelor didactice este determinată de misiunea de culturalizare pedagogică a mediului educațional și se concentrează pe clarificarea naturii valorilor, pe interiorizarea și interpretarea semnificației valorilor cunoașterii, având în vedere modul explicit/implicit al transferului de valori în educație, pe caracterul imprevizibil al evoluției contemporane a modelelor de gândire, pe stimularea manifestărilor axiologice dezirabile în societatea contemporană. În contextul dezbaterilor actuale privind axiologia pedagogică, generatoare de orientări valorice în permanentă schimbare în formarea axiologică a personalităţii și dezvoltarea integrală a personalității, se impune articularea axiologică a priorităților valorice la metamorfoza schimbărilor societale, la procesele generate de evoluția gândirii pedagogice cu impact sesizabil pe termen scurt, mediu și lung la nivelul paradigmei de semnificare, înţelegere şi apreciere a referenţialului axiologic al profesiei didactice cu profund caracter dinamic. |
||||||
Cuvinte-cheie cadre didactice, formare profesională, axiologia formării profesionale, sistem axiologic a personalității, valori pedagogice, teachers, professional training, axiology of professional training, axiological orientation of personality, pedagogical values |
||||||
|