Managementul valorificării metodelor alternative de evaluare în ciclul primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
291 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 07:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:371.26 (3)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
PERETEATCU, Maria. Managementul valorificării metodelor alternative de evaluare în ciclul primar. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 256-267. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Managementul valorificării metodelor alternative de evaluare în ciclul primar

Management of the valuation of alternative assessment methods in the primary cycle

CZU: 373.3:371.26

Pag. 256-267

Pereteatcu Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

În articol sunt elucidate aspecte ale evaluării prin metode alternative. Cercetările din domeniu relevă importanța evaluării autentice pentru a putea înfăptui reglarea procesului educaţional din perspectiva unui învăţământ de calitate. Este realizată analiza literaturii psihopedagogice a mai multor autori care scot în evidență valențele formative ale metodelor alternative de evaluare. De asemenea în descrierea deverselor metode sunt prezentate punctele de vedere a autorilor preocupați preponderent pentru problematica evaluării. Sunt elucidate și câteva secvențe din activitățile organizate cu elevii claselor primare.

The article elucidates aspects of evaluation by alternative methods. Research in the field reveals the importance of authentic evaluation in order to regulate the educational process from the perspective of quality education. The psychopedagogical literature analysis of several authors is carried out, highlighting the formative values of alternative assessment methods. Also, in the description of the various methods, the points of view of the authors mainly concerned with the evaluation issue are presented. Some sequences from the activities organized with primary school students are also elucidated.

Cuvinte-cheie
evaluare, evaluare didactică, metode alternative, docimologie, strategii de evaluare,

evaluation, didactic evaluation, alternative methods, docimology, evaluation strategies