The importance of elaborating and implementing pedagogical innovations for career advancement
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
298 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 19:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12.001.76 (1)
Education (14334)
SM ISO690:2012
BUSHNAQ, Tatiana, BOROZAN, Maia. The importance of elaborating and implementing pedagogical innovations for career advancement. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 40-46. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

The importance of elaborating and implementing pedagogical innovations for career advancement

Importanța elaborării și implementării inovaților pedagogice pentru avansare în carieră

CZU: 371.12.001.76

Pag. 40-46

Bushnaq Tatiana, Borozan Maia
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

This article presents an argumentative discourse founded on the opinions of some researchers in the field of pedagogical innovations eliciting answers to the challenges of the current policy documents on teachers and education: the new scientific meanings of pedagogical innovations, the areas of the educational process that require innovation, the professional roles and responsibility of the teaching staff for the development of educational innovative elements, the scientific results that could be implemented in education, the impact of the implementation of pedagogical innovations in education, scientific debates that piloted the idea of implementing pedagogical innovations for the innovation of the educational process and teacher career advancement.

Conținutul articolului prezintă un discurs argumentativ construit din perspectiva opiniilor unor autori prin care se formulează răspunsuri la provocările documentelor de politici ale educației avansate personalului didactic: noile semnificații științifice ale inovaților pedagogice, domeniile procesului educațional care necesită inovare, rolurile profesionale și responsabilitatea cadrelor didactice pentru elaborarea elementelor inovative ale educației, rezultate științifice care ar putea fi implementate în învățământ, impactul implementării inovațiilor pedagogice în educație, dezbateri științifice care a condus la ideia implementării inovaților pedagogice pentru renovarea educației și avansarea în carieră a cadrelor didactice.

Cuvinte-cheie
pedagogical innovations, Implementation, teachers, pedagogical career,

inovații pedagogice, implementare, cadre didactice, carieră pedagogică