Articolul precedent |
Articolul urmator |
207 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 16:37 |
SM ISO690:2012 ANDREI, Alexandra-Mădălina. Orientarea vocațională la adolescenții instituționalizați. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 2, pp. 13-19. ISBN 978- 9975-46-348-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol.16, Partea 2, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 13-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Această lucrare este concepută din dorința de a aduce un plus de valoare în viața copiilor și a tinerilor instituționalizați, dar și a celor proveniți din medii sociale defavorizate sau aflați în situații de risc. Scopul principal al prezentei cercetări este dezvoltarea orientării profesionale la adolescenții ce sunt instituționalizați, dat fiind faptul că piața muncii s-a diversificat foarte mult. Codul ocupațiilor din România conține peste 5000 de ocupații între care are de ales un adolescent.Acesta este pus în fața unei decizii de viață majore, cu o multitudine de variabile personale și exterioare de luat în calcul. Totuși, informațiile pe care le deține sunt limitate, uneori imaginea fiind formată strict prin intermediul mass-mediei și axată pe aspecte extrem de vizibile, însă departe de realitatea de zi cu zi a ocupației respective. Este posibil să fie eronat atât sistemul de referință, cât și evaluarea subiectivă a trăsăturilor deținute pentru a sprijini respectivul traseu în carieră. Un efect din ce în ce mai evident este că tot mai mulți absolvenți de facultate ajung să profeseze în domenii diferite de formarea lor. La finalul modulului de orientare vocațională, adolescenții instituționalizați vor fi capabili să cunoască componentele autodeterminării profesionale, să stabilească legături între scopuri și obiective ce fac parte din actul orientării profesionale. Pentru ca activitatea de consiliere ce prevede orientarea vocațională să fie de un real succes, este nevoie de o cunoaștere reală a personalității adolescenților, așadar vom aplica teste de specialitate. Eșantionul de cercetare este format din două loturi experimentale: 100 de adolescenți instituționalizați, 100 de adolescenți din școala de masă, ambele loturi fiind din clasa a XI-a și a XII-a de liceu. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare, adolescenţi, vocaţie, orientare, development, teenagers, vocation orientation |
||||||
|