Articolul precedent |
Articolul urmator |
204 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-28 20:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.01/.04 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
SM ISO690:2012 CUZNEŢOV, Larisa. Profesionalizarea și autoactualizarea cadrelor didactice în contextul orientărilor științifice ale neurodidacticii . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 275-280. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p275-280 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p275-280 | ||||||
CZU: 378.01/.04 | ||||||
Pag. 275-280 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article contains a theoretical study, which elucidates the current aspects of modernizing higher education and the basic conceptual guidelines of neurodidactics, which are correlated with increasing the quality, professionalism and self-updating of teachers in initial and continuing education. Also, a mini-research of the opinions of the teachers, students in the continuous training and of the master's students / initial training regarding the difficulties encountered in the pedagogical activity is exposed. |
||||||
Cuvinte-cheie teachers, professionalization, self-actualization, neuroscience, neurodidactics, mini-research the pedagogical, educational difficulties, scientific guidance |
||||||
|