Articolul precedent |
Articolul urmator |
362 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 09:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942-053.2 (19) |
Psychology (3398) |
SM ISO690:2012 PLESEA, Andreea Cristina, RACU, Igor. Factorii de influență în dezvoltarea inteligenței emoționale la adolescenți. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 28-35. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p28-35 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p28-35 | ||||||
CZU: 159.942-053.2 | ||||||
Pag. 28-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article reviews the literature about the influence of family and educational environment as well as biological, and cognitive factors, on the emotional balance and mental health of the adolescent, and the importance of socio-emotional development. Adolescence is a stage of age that is still unstable and emotionally vulnerable, in which there are many challenges and internal conflicts, and the approach of inappropriate education styles can impact the emotional universe and its balanced development. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional intelligence, adolescence, development, emotion, factors of influence |
||||||
|