Educația copiilor în familiile asistenților parentali profesioniști
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
243 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 16:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1:159.922 (5)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Psychology (3397)
SM ISO690:2012
BESCHIERU, Tatiana. Educația copiilor în familiile asistenților parentali profesioniști. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 184-188.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022

Educația copiilor în familiile asistenților parentali profesioniști

CZU: 37.018.1:159.922

Pag. 184-188

Beschieru Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2022


Rezumat

The pleadings of scientists come to confirm the close relationship between the child and his parents, the way in which each participant in this relationship transforms, develops their abilities, skills, attitudes and defines their roles. The child's first relationships are with his mother or the person who meets his basic needs. His behavior is conditioned by the behavior, the relationship style of the adult who cares for him. Therefore, interpersonal exchanges take place, the quality of the relationship depending largely on the sensitivity of the adult, the interactions initiated by the child or professional parent, the child's behavior, the response to stimuli.

Cuvinte-cheie
professional parenting assistant, education, formal education, non-formal education, parenting/parenting style, education styles