Discursul în media și actul de comunicare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
308 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 12:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
808.53+81`42:659.4 (1)
Rhetoric of speech. Art or technique of oral expression (107)
Linguistics and languages (5177)
Publicity. Information work. Public relations (395)
SM ISO690:2012
CAMEN, Dimitria. Discursul în media și actul de comunicare. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţii muncii, Ed. 5, 13-14 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 5, pp. 73-80. ISBN 978-9975-159-83-8. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7124096
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 5, 2022
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii"
5, Chişinău, Moldova, 13-14 mai 2022

Discursul în media și actul de comunicare

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7124096
CZU: 808.53+81`42:659.4

Pag. 73-80

Camen Dimitria
 
Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2022


Rezumat

În comunicare sunt evidențiate imaginile pe care vorbitorii și le fac despre ei înșiși, despre discursul lor, despre suportul discursului, despre limba pe care o utilizează, despre destinatar și despre realitatea socială în care se realizează actul de comunicare. Necesitatea comunicării îl provoacă pe locutor să fie parte integrantă a societății și astfel să identifice elementele care servesc intențiilor comune, fără însă a-și sacrifica sinele pe altarul uniformității. Discursul mediatic reflectă convergența tuturor componentelor legitimate în cadrul social, descriind, totodată, acțiunile prin care sunt reactualizate prescripțiile, regularitățile, dar și modul transgregării acestora cu riscul contradicțiilor, conflictelor și chiar a excluderii sociale.

Cuvinte-cheie
discurs, comunicare, locutor, discurs mediatic