Diminuarea agresivității la preadolescenți
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
311 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 19:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7:343.615:303.5 (1)
Psychology (3397)
Offences against the person (302)
Methods of the social sciences (176)
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Diminuarea agresivității la preadolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 108-114. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7408017
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Diminuarea agresivității la preadolescenți

Reduction of aggression in pre-adolescents

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7408017
CZU: 159.922.7:343.615:303.5

Pag. 108-114

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unei cercetări experimentale formative care a fost realizată drept urmare a unui studiu teoretico-experimental constatativ. În cercetarea constatativă realizată pe 240 de subiecți (eșantion reprezentativ) a fost diagnosticat nivelul de agresivitate, gradul de violență și personalitatea preadolescenților. Ca obiectiv major pentru experimentul formativ ne-am propus elaborarea și implementarea unui program de intervenții psihologice pentru preadolescenți în vederea dezvoltării personalității și diminuării agresivității și violenței. Eficacitatea programului de intervenții psihologice a fost demonstrată în cadrul experimentului de control prin comparația rezultatelor cantitative obținute de subiecții din grupul experimental și de cei din grupul de control în post test, a rezultatelor grupului experimental în pre- și post-test și a rezultatelor grupului de control în pre- și post-test.

This article presents the results of a formative experimental research that was carried out as a result of a theoreticalexperimental ascertainment study. In the ascertainment research, carried out on 240 subjects (representative sample) the level of aggression, the degree of violence and the personality of preadolescents were diagnosed. As a major objective for the formative experiment, we proposed the development and implementation of a program of psychological interventions for preadolescents in order to develop personality and reduce aggression and violence. The effectiveness of the psychological intervention program was demonstrated in the control experiment by comparing the quantitative results obtained by subjects from the experimental group and the control group in the post-test, the results of the experimental group in the pre- and post-test and the results of the control group in the pre- and post-test test.

Cuvinte-cheie
preadolescent, personalitate, agresivitate, violență, experiment formativ,

pre-adolescent, personality, aggression, violence, formative experiment