Conceptul de parteneriat academic raportat la învățământul ingineresc
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
375 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-29 18:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:62 (4)
Higher education. Universities. Academic study (2657)
Engineering. Technology in general (3064)
SM ISO690:2012
GOGOI, Elena, LAZARIUC, Cristina. Conceptul de parteneriat academic raportat la învățământul ingineresc. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 3, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2022, Ediția 3, pp. 77-88. ISBN 978-9975-45-821-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 3, 2022
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale"
3, Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Conceptul de parteneriat academic raportat la învățământul ingineresc

The concept of academic partnership related to engineering education

CZU: 378.14:62

Pag. 77-88

Gogoi Elena, Lazariuc Cristina
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2022


Rezumat

In this paper, the authors suggest reframing the classical lecture through various activeparticipatory strategies infusion, so that the teacher transits from the role of an agent who operates with a system of rigid rules, an evaluator, and a decision-maker of the teaching-learning process to that of a facilitator, a partner, a mentor, a supervisor, a friend, and a negotiator. This transition ensures the development of a collaboration between the educational actors who become partners due to a multidimensional interaction during the lecture. In this way, the teacher becomes the link who ensures an efficient collaboration among the elements of the student-teacher-content triad. Due to the teacher's mastery and professionalism, active learning techniques become a tool that facilitates the feasibility and sustainability of the academic partnership.

În acest articol se propune redimensionarea prelegerii clasice prin aplicarea diverselor strategii activ-participative, astfel încât, profesorul să tranziteze din ipostaza de agent care operează cu un sistem de norme rigide, de evaluator și decident al procesului de predareînvățare în cea de facilitator, de partener, de mentor, îndrumător și consilier, de prieten și negociator. În așa mod se asigură dezvoltarea unei colaborări între actanții procesului educațional care devin parteneri prin încurajarea interacțiunii multilaterale a acestora în cadrul prelegerii. Astfel, cadrul didactic devine liantul, de măiestria și iscusința căruia depinde eficiența colaborării între elementele triadei student - profesor - conținuturi, iar tehnicile de învățare activă nu reprezintă decât un instrument ce facilitează fezabilitatea și durabilitatea parteneriatului academic.

Cuvinte-cheie
educational process, lecture, collaboration, active learning, skills, educational actors, labor market,

proces de instruire, prelegere, colaborare, învăţare activă, competențe, actanți educaționali, piaţa muncii