Articolul precedent |
Articolul urmator |
255 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-19 16:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
514.113:629.73 (1) |
Geometry (105) |
Transport vehicle engineering (134) |
SM ISO690:2012 AFANAS, Dorin. The use of mathematics in intensity estimation wind for unmanned air vehicles. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)., Ed. Ediţia a 2-a, 28-29 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2022, Ediția a 2-a, pp. 42-47. ISBN 978-9975-76-411-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM). Ediția a 2-a, 2022 |
|||||||
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale, (concept STEAM)." Ediţia a 2-a, Chişinău, Moldova, 28-29 octombrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 514.113:629.73 | |||||||
Pag. 42-47 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
There are various weather risks that the operators of unmanned aerial vehicles must take into account and which depend on the following properties of the atmosphere [1, p. 82]: • Altitude density; • Temperature; • Visibility; • Humidity and saturation; • The wind. In this article we will investigate the estimation of the wind speed at the requested height. |
|||||||
Cuvinte-cheie unmanned aerial vehicle, wind intensity, height, anemometer, Beaufort scale, functional dependence, formula, vehicul aerian fără pilot, intensitatea vântului, înălţime, anemometru, scara lui Beaufort, dependență funcțională, formulă |
|||||||
|