Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 10:37 |
![]() OPRESCU, Daniel Dragoș. Educaţia fizică şi filiaţia cu subsistemele psihologice. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 303-311. ISBN 978-9975-46-393-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol. 17, Partea 1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 303-311 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În esenţă, educaţia fizică este formată dintr-un ansamblu de acţiuni care contribuie la dezvoltarea personalităţii elevului, prin potenţarea calităţilor psihofizice ale acestuia şi prin asigurarea unui echilibru între ele. Ca atare, optica, potrivit căreia educaţia fizică ar fi doar o „joacă”, un mijloc de destindere şi o dexteritate după o activitate intelectuală mai intensă, nu are un temei ştiinţific şi nici nu este validată de practică. |
||||||
Cuvinte-cheie educație fizică, personalitate, subsisteme psihologice, motivaţie, cunoştinţe teoretice, physical education, personality, psychological subsystems, motivation, theoretical knowledge |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Oprescu, D.</dc:creator> <dc:date>2018</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În esenţă, educaţia fizică este formată dintr-un ansamblu de acţiuni care contribuie la dezvoltarea personalităţii elevului, prin potenţarea calităţilor psihofizice ale acestuia şi prin asigurarea unui echilibru între ele. Ca atare, optica, potrivit căreia educaţia fizică ar fi doar o „joacă”, un mijloc de destindere şi o dexteritate după o activitate intelectuală mai intensă, nu are un temei ştiinţific şi nici nu este validată de practică.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>Essentially, physical education consists of a set of actions that contribute to the development of the personality of the pupil, by enhancing his psychophysical qualities and by ensuring a balance between them. As such, the optics that physical education would be just a "play", a means of detente and dexterity after a more intense intellectual activity, has no scientific basis nor is it validated by practice.</p></dc:description> <dc:source>Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice (Vol. 17, Partea 1) 303-311</dc:source> <dc:subject>educație fizică</dc:subject> <dc:subject>personalitate</dc:subject> <dc:subject>subsisteme psihologice</dc:subject> <dc:subject>motivaţie</dc:subject> <dc:subject>cunoştinţe teoretice</dc:subject> <dc:subject>physical education</dc:subject> <dc:subject>personality</dc:subject> <dc:subject>psychological subsystems</dc:subject> <dc:subject>motivation</dc:subject> <dc:subject>theoretical knowledge</dc:subject> <dc:title>Educaţia fizică şi filiaţia cu subsistemele psihologice</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>