Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
312 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-19 14:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
023.5+374 (1) |
Librarianship (699) |
Education and training out of school. Further education (222) |
SM ISO690:2012 POVESTCA, Lilia. Diverse roluri ale bibliotecarului modern și necesitatea educației continue. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(01), pp. 136-145. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5816651 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării) | ||||||
Numărul 11(01) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5816651 | ||||||
CZU: 023.5+374 | ||||||
Pag. 136-145 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt redate diverse roluri ale bibliotecarului modern. Autorul menționează opinii și recomandări ale cercetătorilor internaționali privind necesitatea educației continue. Se argumentează nevoia de a studia și de a asimila continuu tehnologiile digitale pentru a oferi operativ și calitativ servicii de bibliotecă. Sunt expuse opinii privind avantajele educației online la dezvoltarea profesională a personalului de specialitate din biblioteci. Sunt analizate formarea de bază și formarea continuă. În lucrare sunt reflectate opiniile cercetătorilor autohtoni și ale celor de peste hotare referitor la metodele de pregătire profesională, rolul bibliotecarului responsabil de baza de date, profesionalismul unui bibliotecar în dependență de capacitățile sale de a stăpâni tehnologiile avansate, motivația personalului de a implementa inovații în bibliotecă. Specialiștii au reiterat faptul că abilitățile tehnice, de comunicare, gestionare a timpului, conducere, planificare, organizare, control, de luare a deciziilor etc. sunt esențiale pentru o activitate eficientă, dat fiind faptul că rolurile și funcțiile bibliotecarilor depășesc cele de achiziționare, conservare și diseminare a informațiilor. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie continuă, formare profesională, dezvoltarea bibliotecarilor, personal de bibliotecă, competențe profesionale, Educație Online, continuing education, vocational training, librarian development, library staff, professional skills, online education |
||||||
|