Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
299 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 12:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.54:657.1:378.147 (1) |
Labour market. Employment (471) |
Accountancy (942) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
SM ISO690:2012 PALADI, Valentina, ERHAN, Lica. Exigențele față de educația universitară contabilă în convergență cu standardele internaționale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(01), pp. 10-19. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6700663 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării) | ||||||
Numărul 11(01) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6700663 | ||||||
CZU: 331.54:657.1:378.147 | ||||||
Pag. 10-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evoluția societății și a contabilității a impus noi cerințe și față de educația universitară contabilă. Rolul profesionistului contabil a evoluat enorm într-o entitate: de la un simplu operator care înregistra tranzacții economice spre un consilier strategic în administrarea unei afaceri, capabil să întocmească, interpreteze și să prezinte informațiile financiar-contabile într-o manieră clară pentru a facilita procesul decizional. În acest context, au sporit și exigențele față de educația contabilă de calitate. În acest articol am recurs la detalierea cerințelor față de educația universitară contabilă națională în convergență cu Standardele Internaționale de Educație. Studiul de față a inclus o analiză comparativă a conținutului planurilor de învățământ la specialitatea ,,Contabilitate” ale Universității de Stat din Moldova și Academiei de Studii Economice din Moldova, în convergență cu cerințele înaintate față de profesia contabil prin Standardele Internaționale de Educație. |
||||||
Cuvinte-cheie profesie contabilă, competenţe profesionale, domenii de cunoștințe, Standarde Internaționale de Educație, proces de predare-învăţare, accounting profession, professional skills, fields of knowledge, International Education Standards, teaching-learning process |
||||||
|