Exigențele față de educația universitară contabilă în convergență cu standardele internaționale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
299 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 12:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.54:657.1:378.147 (1)
Labour market. Employment (471)
Accountancy (942)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
PALADI, Valentina, ERHAN, Lica. Exigențele față de educația universitară contabilă în convergență cu standardele internaționale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(01), pp. 10-19. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6700663
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(01) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Exigențele față de educația universitară contabilă în convergență cu standardele internaționale

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6700663
CZU: 331.54:657.1:378.147

Pag. 10-19

Paladi Valentina1, Erhan Lica2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 octombrie 2022


Rezumat

Evoluția societății și a contabilității a impus noi cerințe și față de educația universitară contabilă. Rolul profesionistului contabil a evoluat enorm într-o entitate: de la un simplu operator care înregistra tranzacții economice spre un consilier strategic în administrarea unei afaceri, capabil să întocmească, interpreteze și să prezinte informațiile financiar-contabile într-o manieră clară pentru a facilita procesul decizional. În acest context, au sporit și exigențele față de educația contabilă de calitate. În acest articol am recurs la detalierea cerințelor față de educația universitară contabilă națională în convergență cu Standardele Internaționale de Educație. Studiul de față a inclus o analiză comparativă a conținutului planurilor de învățământ la specialitatea ,,Contabilitate” ale Universității de Stat din Moldova și Academiei de Studii Economice din Moldova, în convergență cu cerințele înaintate față de profesia contabil prin Standardele Internaționale de Educație.

The evolution of society and accounting has imposed new requirements on accounting university education. The role of the professional accountant has changed enormously in the entity, from a simple operator who records economic transactions to that of a strategic advisor in business administration, able to prepare, understand and present financialaccounting information in a clear way in order to facilitate the decision-making process. In this context, the requirements for quality accounting education have also increased. In this article, we have detailed the requirements for national accounting education in convergence with International Education Standards. The present study included a comparative analysis of the curricula content from the "Accounting" specialty from Moldova State University and the Academy of Economic Studies of Moldova, in convergence with the requirements of the accounting profession imposed by International Education Standards.

Cuvinte-cheie
profesie contabilă, competenţe profesionale, domenii de cunoștințe, Standarde Internaționale de Educație, proces de predare-învăţare,

accounting profession, professional skills, fields of knowledge, International Education Standards, teaching-learning process