Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
302 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-30 15:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (486) |
Organization of instruction (537) |
SM ISO690:2012 GARBATOVSCHI, Valeria. Integrarea profesorului debutant în colectivul pedagogic . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 45-48. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7038991 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7038991 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 45-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Debutul carierei profesionale este o etapă importantă pentru cadrele didactice, în care se pun bazele identității profesionale, cadrul didactic integrându-se mai mult sau mai puțin în colectivul pedagogic. Cu eforturi individuale și ale instituției de învățământ, prin reprezentanții acesteia, cadrele didactice sunt familiarizate cu regulile colectivului pedagogic, cerințele de muncă și de comportament, modul de organizare etc. În funcție de măsura integrării socioprofesionale, confortul psihologic și climatul organizațional, profesorul debutant pune umărul la calitatea procesului educațional. |
||||||
Cuvinte-cheie integrare socioprofesională, profesor debutant, experienţă, competențe, climat, mentorat, socio-professional integration, novice teacher, Experience, skills, climate, mentoring |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.7038991</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Garbatovschi, V.</creatorName> <affiliation>Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici”, mun. Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Integrarea profesorului debutant în colectivul pedagogic </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>integrare socioprofesională</subject> <subject>profesor debutant</subject> <subject>experienţă</subject> <subject>competențe</subject> <subject>climat</subject> <subject>mentorat</subject> <subject>socio-professional integration</subject> <subject>novice teacher</subject> <subject>Experience</subject> <subject>skills</subject> <subject>climate</subject> <subject>mentoring</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-09-17</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Debutul carierei profesionale este o etapă importantă pentru cadrele didactice, în care se pun bazele identității profesionale, cadrul didactic integrându-se mai mult sau mai puțin în colectivul pedagogic. Cu eforturi individuale și ale instituției de învățământ, prin reprezentanții acesteia, cadrele didactice sunt familiarizate cu regulile colectivului pedagogic, cerințele de muncă și de comportament, modul de organizare etc. În funcție de măsura integrării socioprofesionale, confortul psihologic și climatul organizațional, profesorul debutant pune umărul la calitatea procesului educațional.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The start of the professional career is an important stage for teaching staff, in which the foundations of the professional identity are laid, the teaching staff more or less integrating into the teaching team. With individual efforts and that of the educational institution, through its representatives, the teachers become familiar with the rules of the pedagogical team, the work and behavior requirements, the organization etc. Depending on the degree of socio-professional integration, the psychological comfort, and the organizational climate, the novice teacher gets to contribute to the quality of the education provided by the institution.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>