A Comparative Study of the Category of Gender in English and Romanian and its Role in English Teaching/Learning
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
288 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 18:47
SM ISO690:2012
TETERINA, Marina. A Comparative Study of the Category of Gender in English and Romanian and its Role in English Teaching/Learning. In: Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale, 21-22 octombrie 2011, Bălți. Bălți: Bălţi: Presa univ. bălţeană, 2012, pp. 159-162. ISBN 978-9975-50-069-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale 2012
Conferința "Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale"
Bălți, Moldova, 21-22 octombrie 2011

A Comparative Study of the Category of Gender in English and Romanian and its Role in English Teaching/Learning


Pag. 159-162

Teterina Marina
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2022


Rezumat

În articol este analizată, în mod comparativ, categoria genului în limbile engleză şi română. Utilizarea neobişnuită, nemotivată şi chiar ilogică a genurilor masculin, feminin şi neutru în limba engleză este deseori legată de personificare, „upgrading” sau „downgrading”, precum şi de pronumele generic „he”. În limba română, genul substantivelor este o categorie morfologică; prin urmare, substituirea prin pronumele „el” sau „ea” a substantivelor care denotă animale sau obiecte neanimate este o normă, fără orice devieri sau înţelesuri conotative. Deşi o neînsemnată atenţie se acordă categoriei genului în gramaticile tradiţionale ale limbii engleze, utilizarea pragmatică şi stilistică a genului este un aspect important de competenţă lingvistică şi predare sau învăţare a limbii.

The article analyses the category of gender in English and Romanian. Unusual, not motivated and even illogical use of the masculine, feminine or neuter gender in English is often related to personification, ‘upgrading’ or ‘downgrading’, as well as with generic ‘he’. In the English language, the use of the personal pronouns ‘he’ and ‘she’ with nouns denoting animals, plants or inanimate objects is more expressive than in Romanian. It is a more attention-attracting phenomenon creating a certain psychological effect and providing foregrounding. In Romanian, the gender of nouns is a morphological category; therefore, the use of the pronouns ‘he’ or ‘she’ with nouns denoting animals or things is a norm, without any deviation or connotative meanings. Although little attention is paid to the category of gender in traditional grammars of English, pragmatic and stylistic gender usage is a significant aspect of linguistic awareness and language teaching or learning.

Cuvinte-cheie
atribuirea genului, sistemul semantic de gen, alegerea pronumelor, sistemul formal de gen, perspectiva pragmatică sau stilistică, acordul gramatical, marcherii morfologici de specificare a genului, structuri co-referenţiale, genul comun, personificare, substantive epicene,

gender, teaching, learning, Category, personification