Articolul precedent |
Articolul urmator |
288 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-20 18:47 |
SM ISO690:2012 TETERINA, Marina. A Comparative Study of the Category of Gender in English and Romanian and its Role in English Teaching/Learning. In: Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale, 21-22 octombrie 2011, Bălți. Bălți: Bălţi: Presa univ. bălţeană, 2012, pp. 159-162. ISBN 978-9975-50-069-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale 2012 | ||||||
Conferința "Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale" Bălți, Moldova, 21-22 octombrie 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 159-162 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este analizată, în mod comparativ, categoria genului în limbile engleză şi română. Utilizarea neobişnuită, nemotivată şi chiar ilogică a genurilor masculin, feminin şi neutru în limba engleză este deseori legată de personificare, „upgrading” sau „downgrading”, precum şi de pronumele generic „he”. În limba română, genul substantivelor este o categorie morfologică; prin urmare, substituirea prin pronumele „el” sau „ea” a substantivelor care denotă animale sau obiecte neanimate este o normă, fără orice devieri sau înţelesuri conotative. Deşi o neînsemnată atenţie se acordă categoriei genului în gramaticile tradiţionale ale limbii engleze, utilizarea pragmatică şi stilistică a genului este un aspect important de competenţă lingvistică şi predare sau învăţare a limbii. |
||||||
Cuvinte-cheie atribuirea genului, sistemul semantic de gen, alegerea pronumelor, sistemul formal de gen, perspectiva pragmatică sau stilistică, acordul gramatical, marcherii morfologici de specificare a genului, structuri co-referenţiale, genul comun, personificare, substantive epicene, gender, teaching, learning, Category, personification |
||||||
|