Instrumente utilizate în activitățile extrașcolare pentru observații astronomice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
298 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 16:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:52 (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950)
Astronomy. Astrophysics. Space research. Geodesy (231)
SM ISO690:2012
TERCU, Jan Ovidiu. Instrumente utilizate în activitățile extrașcolare pentru observații astronomice. In: Conferința științifică studențească cu participare internațională, 20 aprilie 2022, Chişinău. Chişină: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția LXXI, pp. 455-459. ISBN 978-9975-76-394-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferința științifică studențească cu participare internațională
Ediția LXXI, 2022
Conferința "Conferința științifică studențească cu participare internațională"
Chişinău, Moldova, 20 aprilie 2022

Instrumente utilizate în activitățile extrașcolare pentru observații astronomice

CZU: 37.016:52

Pag. 455-459

Tercu Jan Ovidiu12
 
1 Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii “Răzvan Angheluţă”, Galaţi,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2022


Rezumat

În acest articol sunt prezentate instrumentele necesare pentru observații astronomice în cadrul activităților extrașcolare ale elevilor. Utilizând aceste instrumente elevii pot realiza observații vizuale și științifice. Observațiile vizuale se pot face la următoarele corpuri cerești: Soare, Lună, stele strălucitoare, stele duble și obiecte deep-sky. Observațiile științifice vizează asteroizi, comete, stele duble, stele variabile, supernove și exoplanete. Rezultatele educaționale ce vor fi obținute de către elevi utilizând aceste instrumente sunt următoarele: însușiri de cunoștințe despre diverse corpuri cerești, deprinderi de a utiliza telescopul pentru realizarea observațiilor vizuale și științifice, abilități practice și capacități de a utiliza diferite software-uri pentru utilizarea instrumentelor și reducerea datelor științifice.

This article presents the tools needed for astronomical observations in student's extra school activities. Using these tools, students can make visual and scientific observations. Visual observations can be made of the following celestial bodies: Sun, Moon, bright stars, double stars, and deep-sky objects. Scientific observations include asteroids, comets, double stars, variable stars, supernovae and exoplanets. The educational outcomes that will be achieved by students using these tools are: knowledge of various celestial bodies, skills in using the telescope to make visual and scientific observations, practical skills and ability to use various software to use the tools, and reduction of scientific data.

Cuvinte-cheie
instrumente optice, activităţi extraşcolare, observații astronomice, camera CCD,

optical instruments, extra school activities, astronomical observations, CCD camera