Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
518 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 13:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.037.1:37.03 (2) |
Kinds of school providing general education (2016) |
SM ISO690:2012 BURLUI, Raluca Mădălina, MOISESCU, Petronel-Cristian. Rolul educației fizice în starea de bine și performanța școlară a elevilor. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 38(2), pp. 139-148. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.38-2.09 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţa Culturii Fizice | ||||||
Numărul 38(2) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.38-2.09 | ||||||
CZU: 373.037.1:37.03 | ||||||
Pag. 139-148 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Idealurile societății moderne, mereu în schimbare, tind, de cele mai multe ori, să traseze obiective îndrăznețe bazate pe cunoștințe teoretice, care pot duce la rezultate deosebite. Toate acestea pot avea influențe negative asupra sănătății mentale, caracterizată printr-un grad ridicat de stres, reacții emoționale exagerate, activitate cognitivă redusă, comportamente neadecvate mediului educațional și social. În aceste condiții, practicarea activităților fizice poate reprezenta alternativa optimă pentru elevii claselor primare în vederea eliminării tensiunii mentale acumulate pe parcursul orelor teoretice desfășurate în sala de clasă. Putem afirma că prin intermediul acestor activități elevii își pot dezvolta capacitatea de adaptare la diverse condiții, astfel putând controla emoțiile care apar ca o consecință a influențelor nocive ale unei civilizații caracterizate prin epuizare nervoasă. Activitatea fizică, practicată sub diferite forme, poate condiționa dezvoltarea multidimensională a ființei umane, deoarece exercițiul fizic dezvoltă și instruiește. Practicarea activităților motrice pe termen mediu și lung are un rol decisiv în menținerea unei stări optime de sănătate, în promovarea seturilor de valori, atitudini comportamentale, sociale și personale. Scopul prezentei cercetări este de a identifica opțiunile elevilor din ciclul primar de învățământ. Chestionarul va reliefa aspecte cu privire la modalitatea de desfășurare a orei de educație fizică și la nivelul de satisfacție, generând o stare de relaxare și bună dispoziție. |
||||||
Cuvinte-cheie elevi, ciclu primar, sănătate mentală, emoţii, educație fizică |
||||||
|