Rolul educației fizice în starea de bine și performanța școlară a elevilor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
518 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 13:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.037.1:37.03 (2)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
BURLUI, Raluca Mădălina, MOISESCU, Petronel-Cristian. Rolul educației fizice în starea de bine și performanța școlară a elevilor. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 38(2), pp. 139-148. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.38-2.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 38(2) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Rolul educației fizice în starea de bine și performanța școlară a elevilor

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.38-2.09
CZU: 373.037.1:37.03

Pag. 139-148

Burlui Raluca Mădălina, Moisescu Petronel-Cristian
 
Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

Idealurile societății moderne, mereu în schimbare, tind, de cele mai multe ori, să traseze obiective îndrăznețe bazate pe cunoștințe teoretice, care pot duce la rezultate deosebite. Toate acestea pot avea influențe negative asupra sănătății mentale, caracterizată printr-un grad ridicat de stres, reacții emoționale exagerate, activitate cognitivă redusă, comportamente neadecvate mediului educațional și social. În aceste condiții, practicarea activităților fizice poate reprezenta alternativa optimă pentru elevii claselor primare în vederea eliminării tensiunii mentale acumulate pe parcursul orelor teoretice desfășurate în sala de clasă. Putem afirma că prin intermediul acestor activități elevii își pot dezvolta capacitatea de adaptare la diverse condiții, astfel putând controla emoțiile care apar ca o consecință a influențelor nocive ale unei civilizații caracterizate prin epuizare nervoasă. Activitatea fizică, practicată sub diferite forme, poate condiționa dezvoltarea multidimensională a ființei umane, deoarece exercițiul fizic dezvoltă și instruiește. Practicarea activităților motrice pe termen mediu și lung are un rol decisiv în menținerea unei stări optime de sănătate, în promovarea seturilor de valori, atitudini comportamentale, sociale și personale. Scopul prezentei cercetări este de a identifica opțiunile elevilor din ciclul primar de învățământ. Chestionarul va reliefa aspecte cu privire la modalitatea de desfășurare a orei de educație fizică și la nivelul de satisfacție, generând o stare de relaxare și bună dispoziție.

Cuvinte-cheie
elevi, ciclu primar, sănătate mentală, emoţii, educație fizică