Articolul precedent |
Articolul urmator |
314 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-26 14:18 |
SM ISO690:2012 GHILAŞ, Victor. Vladimir Axionov – omul deplin al muzicologiei din Republica Moldova. In: Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan, 2 mai 2016, Bălți. Bălți: Tipografia Indigou Color, 2016, pp. 130-133. ISBN 978-9975-3145-9-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan 2016 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 2 mai 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 130-133 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul pune în discuţie figura savantului şi profesorului universitar Vladimir Axionov – nume notoriu în cultura muzicală naţională din Republica Moldova. Conţinutul tematic expus stabileşte câteva repere ale activităţii lui, încercând să pună în valoare, pentru o cunoaştere mai bună, personalitatea muzicianului. Preocupările sale de bază au fost dedicate cercetării muzicologice şi activităţii didactice universitare, activităţi în care s-a manifestat la toate etapele vieţii pe parcursul a circa patru decenii. Demersul analitic propus relevă pregătirea de specialitate temeinică a omagiatului, care, dublată de calităţile metodice, dezvoltate în timp, i-au permis să atragă interesul studenţilor şi masteranzilor pentru studiul muzicii, conjugând rigoarea ştiinţifică cu armonia, consistenţa şi cumpătul în procesul educativ. Trecând în revistă performanţa profesională a lui Vladimir Axionov, autorul subliniază atât profunzimea demersului ştiinţific şi pedagogic al acestei personalități, cât şi devotamentul faţă de arta muzicală şi rezultatele deosebite obţinute în acest domeniu. |
||||||
Cuvinte-cheie Vladimir Axionov, savant, profesor, muzica simfonica, cultura naţională, Vladimir Axionov, scholar, professor, symphonic music, national culture |
||||||
|