Stresul și inteligența emoțională la adolescenți
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
424 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-10 22:46
SM ISO690:2012
VLAS, Irina. Stresul și inteligența emoțională la adolescenți. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 362-370. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 2, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Stresul și inteligența emoțională la adolescenți


Pag. 362-370

Vlas Irina
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2022


Rezumat

Article presents an experimental study of stress, coping strategies and emotional intelligence. As result we established that 30,09% adolescents have a high level of stress. Also we underlined that adolescents choose more often positive reinterpretation and growth, seeking of emotional social support, seeking of instrumental social support, acceptance and denial. For adolescents with high level of anxiety is characteristic a low level of emotional intelligence.

Articolul prezintă studiul stresului, strategiilor de coping și al inteligenței emoționale la adolescenți. Ca rezultate ale demersului experimental, am evidențiat un număr mare de adolescenți cu nivel ridicat de stres (30,09%). Dintre toate strategiile posibile, adolescenții din lotul experimental recurg mai frecvent la reinterpretarea pozitivă, căutarea suportului socio-emoțional, căutarea suportului socio-instrumental, acceptarea, planificarea și negarea. De asemenea, am stabilit că adolescenții cu nivel ridicat de stres se caracterizează prin nivel redus de inteligență emoțională.

Cuvinte-cheie
stress, coping strategies, emotional intelligence, adolescence,

stres, strategii de coping, Inteligenţa emoţională, vârsta adolescenței