Modalități didactice de abordare a textului literar la nivelul primar de învățământ
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
445 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 21:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1.09:373.3 (1)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2129)
Kinds of school providing general education (2124)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Valentina. Modalități didactice de abordare a textului literar la nivelul primar de învățământ . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 31-34. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.3, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Modalități didactice de abordare a textului literar la nivelul primar de învățământ

The dictactic modalities of considering the literary text at the primary teaching level

CZU: 821.135.1.09:373.3

Pag. 31-34

Ciobanu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

In this article, we have referred to the modalities of considering the literary text at the primary teaching level, that have been viewed within the following three stages: pre – reading, within reading and post – reading. There are always more ways of access, possibilities, modalities, that we can choose for realising and interpreting the literary text, while the teacher must select the most efficient ones. The teaching staff must identify the most productive instructive modes each time for an essential understanding and analysis of the literary text, such as: the emotional considering, considering based upon the strong points, argumentative consideration.

Cuvinte-cheie
the emotional considering, considering based upon the strong points, argumentative consideration