Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-26 21:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1.09:373.3 (1) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2129) |
Kinds of school providing general education (2124) |
![]() CIOBANU, Valentina. Modalități didactice de abordare a textului literar la nivelul primar de învățământ . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 31-34. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.3, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1.09:373.3 | ||||||
Pag. 31-34 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In this article, we have referred to the modalities of considering the literary text at the primary teaching level, that have been viewed within the following three stages: pre – reading, within reading and post – reading. There are always more ways of access, possibilities, modalities, that we can choose for realising and interpreting the literary text, while the teacher must select the most efficient ones. The teaching staff must identify the most productive instructive modes each time for an essential understanding and analysis of the literary text, such as: the emotional considering, considering based upon the strong points, argumentative consideration. |
||||||
Cuvinte-cheie the emotional considering, considering based upon the strong points, argumentative consideration |
||||||
|