Dezvoltarea inteligenței emoționale la copii cu cerințe educaționale speciale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
431 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 06:43
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana, URSU, Miluța. Dezvoltarea inteligenței emoționale la copii cu cerințe educaționale speciale . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 168-173. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Dezvoltarea inteligenței emoționale la copii cu cerințe educaționale speciale

Development of emotional intelligence in children with special educational needs


Pag. 168-173

Ciobanu Adriana, Ursu Miluța
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2022


Rezumat

Preschool age is a period of fundamental emotional, social and cognitive acquisition of the child, there are also significant changes in his emotional life. The emotional development of the child has an essential role in every aspect of his general development, but also in his social integration, the socio-emotional skills acquired by the child represent life skills without which the child would not have a harmonious development, necessary for a good adaptation to adult life.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence, emotional education, early education, emotional regulation