Articolul precedent |
Articolul urmator |
431 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 06:43 |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Adriana, URSU, Miluța. Dezvoltarea inteligenței emoționale la copii cu cerințe educaționale speciale . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 168-173. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 168-173 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Preschool age is a period of fundamental emotional, social and cognitive acquisition of the child, there are also significant changes in his emotional life. The emotional development of the child has an essential role in every aspect of his general development, but also in his social integration, the socio-emotional skills acquired by the child represent life skills without which the child would not have a harmonious development, necessary for a good adaptation to adult life. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional intelligence, emotional education, early education, emotional regulation |
||||||
|