Articolul precedent |
Articolul urmator |
412 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 13:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.624-053.6+159.94:615.851+37.015.3 (1) |
Social psychology (983) |
Psychology (3397) |
Physiotherapy. Physical therapy. Radiotherapy. Other nonmedicinal therapeutic treatment (288) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 RACU, Igor, NICOLAESCU, Eliza. Eficiența programului de intervenție psihologică duală la adolescenții delincvenți. In: Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali, 12 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS, 2021, pp. 224-233. ISBN 978-9975-46-570-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali 2021 | ||||||
Conferința "Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali" Chişinău, Moldova, 12 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.624-053.6+159.94:615.851+37.015.3 | ||||||
Pag. 224-233 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article presents data from the research on personality development of delinquent adolescents, conducted on a group of 210 adolescents. This study led us to the idea that the delinquent potential of adolescents can be ameliorated through a dual psychological training program, which activates personal resources and develops the emotional and behavioral management skills of these young people. Dual psychological intervention in juvenile delinquency is a complex process, which included family, individual and group psychological intervention sessions, involving both the adolescent and his family. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescents, juvenile delinquency, risk factors, psychological intervention |
||||||
|