Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
412 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-23 17:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (95)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4072)
Psychology (3513)
SM ISO690:2012
POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 210-216. ISBN 978-9975-46-564-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii "
Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021

Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt

Psychological security and social skills in educational institutions

CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 210-216

Popescu Maria, Cojocaru Irina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

În prezent, în literatura de specialitate, pentru desemnarea unei comunicări eficiente, descrierea comportamentelor sociale optime, care contribuie la formarea deprinderilor sociale, se întâlnesc tot mai des sintagmele: comunicare asertivă și comportament asertiv. Comportamentul asertiv contribuie la formarea abilităților sociale de interacțiune funcțională cu ceilalți. Astfel, în comunicare nu sunt încălcate nici drepturile personale, nici drepturile celorlalți, subiectul exprimându-și nevoile, dorințele, sentimentele și preferințele într-un mod deschis și onest, într-o manieră adecvată social. Comportamentul asertiv demonstrează respectul de sine și respectul față de ceilalți, promovează autodezvăluirea, autocontrolul și stima de sine pozitivă. Asertivitatea este cel mai eficient mod de a rezolva problemele interpersonale. Comunicarea directa, deschisa si sincera permite receptarea mesajelor fara distorsiuni, care menține relații cu ceilalți, asigura securitatea psihologica a grupului școlar si a fiecărui elev.

Currently, in the literature, for the designation of an efficient communication, the description of the optimal social behaviors, which contribute to the formation of social skills, the phrases are met more and more often: assertive communication and assertive behavior. Assertive behavior contributes to the formation of social skills of functional interaction with others. Thus, in communication, neither the personal nor the rights of others are violated, the subject expressing his needs, desires, feelings and preferences in an open and honest way, in a socially appropriate manner. Assertive behavior demonstrates self-respect and respect for others, promotes self-disclosure, self-control, and positive self-esteem. Assertiveness is the most effective way to solve interpersonal problems. Direct, open and honest communication allows the reception of messages without distortion, which maintains relationships with others, ensures the psychological security of the school group and each student.

Cuvinte-cheie
abilități sociale, instituţie de învăţământ, securitate psihologică, student, asertivitate, comunicare eficientă,

social skills, educational institution, psychological security, student, assertiveness, effective communication