Articolul precedent |
Articolul urmator |
412 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-23 17:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.922.7 (95) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4072) |
Psychology (3513) |
SM ISO690:2012 POPESCU, Maria, COJOCARU, Irina. Securitatea psihologica și deprinderile sociale in instituțiile de învațamânt. In: Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii , 29 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 210-216. ISBN 978-9975-46-564-9.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii 2021 | ||||||
Conferința "Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii " Chişinău, Moldova, 29 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.922.7 | ||||||
Pag. 210-216 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezent, în literatura de specialitate, pentru desemnarea unei comunicări eficiente, descrierea comportamentelor sociale optime, care contribuie la formarea deprinderilor sociale, se întâlnesc tot mai des sintagmele: comunicare asertivă și comportament asertiv. Comportamentul asertiv contribuie la formarea abilităților sociale de interacțiune funcțională cu ceilalți. Astfel, în comunicare nu sunt încălcate nici drepturile personale, nici drepturile celorlalți, subiectul exprimându-și nevoile, dorințele, sentimentele și preferințele într-un mod deschis și onest, într-o manieră adecvată social. Comportamentul asertiv demonstrează respectul de sine și respectul față de ceilalți, promovează autodezvăluirea, autocontrolul și stima de sine pozitivă. Asertivitatea este cel mai eficient mod de a rezolva problemele interpersonale. Comunicarea directa, deschisa si sincera permite receptarea mesajelor fara distorsiuni, care menține relații cu ceilalți, asigura securitatea psihologica a grupului școlar si a fiecărui elev. |
||||||
Cuvinte-cheie abilități sociale, instituţie de învăţământ, securitate psihologică, student, asertivitate, comunicare eficientă, social skills, educational institution, psychological security, student, assertiveness, effective communication |
||||||
|