Inteligența emoțională a tinerilor în procesul de formarea profesională
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
509 68
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 20:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:377.6-053.6 (1)
Psychology (3398)
Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics (273)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, RUSU, Rodica. Inteligența emoțională a tinerilor în procesul de formarea profesională. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Managementul educaţional. Pedagogia școlii superioare, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol.6, pp. 165-174. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol.6, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Inteligența emoțională a tinerilor în procesul de formarea profesională

CZU: 159.922.8:377.6-053.6

Pag. 165-174

Antoci Diana, Rusu Rodica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2022


Rezumat

Acest articol curpinde o analiză teoretică și practică a inteligenței emoționale. În cadrul cercetării analitico-sintetic au fost exploarate diverse conjucturi științifice în vederea interpretării inteligenței emoționale, estimării rolului acesteia în gestionarea emoțiilor proprii şi ale celor cu care interacționăm. Cercetarea experimentală reflectă date actuale privind profilul inteligenței emoționale în funcție de nivelul aprecierii și exprimării emoțiilor proprii și aprecierea emoțiilor trăite de alții, controlul emoțiilor și utilizarea emoțiilor în soluționarea problemelor. Rezultatele cercetării a scos în evidență necesitatea dezvoltării inteligenței emoționale a subiecților pe conjunctura elementelor generative.

This article covers a theoretical and practical analysis of emotional intelligence. Within the analytical-synthetic research, various scientific conjunctures were explored in order to interpret the emotional intelligence, to estimate its role in the management of our own emotions and those with which we interact. Experimental research reflects current data on the profile of emotional intelligence based on the level of appreciation and expression of one's own emotions and the appreciation of emotions experienced by others, emotion control and the use of emotions in problem solving. The results of the research highlighted the need to develop the emotional intelligence of the subjects on the conjuncture of generative elements.

Cuvinte-cheie
Inteligenţa emoţională, conştientizare, autoreglare, empatie, motivaţie, abilități sociale, control, utilizare, exprimare,

emotional intelligence, awareness, self-regulation, empathy, motivation, social skills, control, use, expression