Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 18:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.015.3 (34) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (656) |
![]() FURDUI, Emilia. Adaptarea relațională a elevilor cu CES in instituțiile de invățămant general. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 374-378. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.015.3 | ||||||
Pag. 374-378 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The paper determines the particularities of psychosocial relational adaptation of children with special educational needs (SEN) included in general education institutions. Being the product and value of societal development, the general education system continuously reflects the totality of psychosocial phenomena and is the factor that highlights the essential processes of the relational dimension in students. Also, the exposed material presents a theoretical analysis that intersects with practical segments, which conditions the complete formation of the personality of the students nominated through the element of the relationship. |
||||||
|