Articolul precedent |
Articolul urmator |
663 136 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 15:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (295) |
Psychology (3398) |
SM ISO690:2012 IURCHEVICI, Iulia, TOȘA, Gabriela. Profilul psihosocial şi școlar al preadolescenţilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 149-159. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în fața noilor provocări Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Educația în fața noilor provocări" Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 149-159 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul dat este prezentată analiza uneia dintre dimensiunile fenomenului migrării pentru muncă în străinătate a părinţilor, şi anume consecinţele pe termen scurt şi lung pe care această experienţă de viaţă le are la nivelul funcţionării, creşterii şi dezvoltării personalităţii preadolescenţilor rămaşi acasă. Cercetarea empirică a avut drept scop evidenţierea unor coordonate ale profilului adaptării şi funcţionării cognitive, emoţionale, sociale şi şcolare a preadolescenţilor care trăiesc separaţi de unul dintre părinţi sau de ambii, prin plecarea acestora din urmă la muncă în străinătate. În urma analizei datelor obținute nu s-a evidenţiat un profil atipic al funcţionării emoţionale şi sociale a preadolescenţilor investigaţi. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare, concepție despre sine, distres, emoţii, migrare, motivaţie şcolară, preadolescent, relații interpersonale., adaptation, self-conception, distress, emotions, migration, school motivation, preadolescent, interpersonal relationships |
||||||
|