Profilul psihosocial şi școlar al preadolescenţilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
663 136
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8 (295)
Psychology (3398)
SM ISO690:2012
IURCHEVICI, Iulia, TOȘA, Gabriela. Profilul psihosocial şi școlar al preadolescenţilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 149-159. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Profilul psihosocial şi școlar al preadolescenţilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate

CZU: 159.922.8

Pag. 149-159

Iurchevici Iulia1, Toșa Gabriela2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Scoala Gimnaziala Caiuți, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2022


Rezumat

În articolul dat este prezentată analiza uneia dintre dimensiunile fenomenului migrării pentru muncă în străinătate a părinţilor, şi anume consecinţele pe termen scurt şi lung pe care această experienţă de viaţă le are la nivelul funcţionării, creşterii şi dezvoltării personalităţii preadolescenţilor rămaşi acasă. Cercetarea empirică a avut drept scop evidenţierea unor coordonate ale profilului adaptării şi funcţionării cognitive, emoţionale, sociale şi şcolare a preadolescenţilor care trăiesc separaţi de unul dintre părinţi sau de ambii, prin plecarea acestora din urmă la muncă în străinătate. În urma analizei datelor obținute nu s-a evidenţiat un profil atipic al funcţionării emoţionale şi sociale a preadolescenţilor investigaţi.

This article presents the analysis of one of the dimensions of the phenomenon of migration for work abroad of parents, namely the short and long term consequences that this life experience has on the functioning, growth and personality development of preadolescents left at home. The empirical research aimed to highlight some coordinates of the profile of adaptation and cognitive, emotional, social and school functioning of preadolescents who live separated from one or both parents, by going to work abroad. The analysis of the data obtained did not reveal, at least apparently, significant problems in terms of indicators of adaptation and functioning of preadolescents in the areas we followed in the context of the study.

Cuvinte-cheie
adaptare, concepție despre sine, distres, emoţii, migrare, motivaţie şcolară, preadolescent, relații interpersonale.,

adaptation, self-conception, distress, emotions, migration, school motivation, preadolescent, interpersonal relationships