Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
283 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.891:001.2 (1)
Education (14908)
Science and knowledge in general. Organization of intellectual work (1405)
SM ISO690:2012
PĂTRAȘCU, Alexandra. Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 340-347. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității

CZU: 372.891:001.2

Pag. 340-347

Pătrașcu Alexandra12
 
1 Colegiul Național „Alexandru Odobescu”, Pitești,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

Deși geografia este o disciplină studiată încă din antichitate, ea a evoluat continuu, iar în prezent este necesară o abordare interdisciplinară, care implică întrepătrunderea mai multor discipline pentru a interpretarea și explica fenomene și procese geografice în ansamblul lor, deoarece predarea-învăţarea geografiei are la bază și cunoștințe din fizică, chimie, biologie, ecologie, matematică, istorie, astronomie și chiar limbi străine de circulație internațională etc. De altfel o perspectivă transdisciplinară nu pune accent numai pe geografie sau pe fiecare disciplină în parte, însă are în vedere noțiuni mai generale, noțiuni de învățare individuală a elevilor, fiind în acest mod și o oportunitate de evaluare a aptitudinilor creatoare ale acestora, a capacităților lor intelectuale. În cadrul acestui articol se menționează importanța geografiei și modul de abordare transdisciplinară al acesteia în sistemul educațional actual.

Although geography is a discipline studied since antiquity it has evolved continuously and now requires an interdisciplinary approach, which involves the interweaving of several disciplines to interpret and explain geographical phenomena and processes as a whole, because the teaching-learning of geography has base and knowledge of physics, chemistry, biology, ecology, mathematics, history, astronomy and even foreign languages of international circulation, etc. Moreover, a transdisciplinary perspective does not focus only on geography or on each discipline, but also considers more general notions, notions of individual learning of students, being in this way an opportunity to assess their creative skills, abilities. their intellectuals. This article mentions the importance of geography and its transdisciplinary approach in the current education system.

Cuvinte-cheie
geografie, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate,

geography, interdisciplinarity, transdisciplinarity