Articolul precedent |
Articolul urmator |
283 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.891:001.2 (1) |
Education (14908) |
Science and knowledge in general. Organization of intellectual work (1405) |
SM ISO690:2012 PĂTRAȘCU, Alexandra. Formarea competențelor specifice geografiei prin prisma transdisciplinarității. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 340-347. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în fața noilor provocări Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Educația în fața noilor provocări" Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.891:001.2 | ||||||
Pag. 340-347 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Deși geografia este o disciplină studiată încă din antichitate, ea a evoluat continuu, iar în prezent este necesară o abordare interdisciplinară, care implică întrepătrunderea mai multor discipline pentru a interpretarea și explica fenomene și procese geografice în ansamblul lor, deoarece predarea-învăţarea geografiei are la bază și cunoștințe din fizică, chimie, biologie, ecologie, matematică, istorie, astronomie și chiar limbi străine de circulație internațională etc. De altfel o perspectivă transdisciplinară nu pune accent numai pe geografie sau pe fiecare disciplină în parte, însă are în vedere noțiuni mai generale, noțiuni de învățare individuală a elevilor, fiind în acest mod și o oportunitate de evaluare a aptitudinilor creatoare ale acestora, a capacităților lor intelectuale. În cadrul acestui articol se menționează importanța geografiei și modul de abordare transdisciplinară al acesteia în sistemul educațional actual. |
||||||
Cuvinte-cheie geografie, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, geography, interdisciplinarity, transdisciplinarity |
||||||
|