Învățarea opticii geometrice prin metoda cercetării științifice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
458 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 13:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[37.015+167]:535 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Logic. Epistemology. Theory of knowledge. Methodology of logic (152)
Optics (175)
SM ISO690:2012
CALALB, Mihai, BALTAG, Nicolae. Învățarea opticii geometrice prin metoda cercetării științifice. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 42-48. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Învățarea opticii geometrice prin metoda cercetării științifice

CZU: [37.015+167]:535

Pag. 42-48

Calalb Mihai, Baltag Nicolae
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

În lucrare este arătat că necesitatea pentru metode constructiviste de predare provine din cerința pentru o populație alfabetizată științific. Din punctul de vedere al teoriei învățării și predării vizibile se analizează seria de paradigme constructiviste de la învățarea activă, învățarea prin înțelegere și până la asumarea învățării, prezentându-se impactul fiecăreia asupra succesului academic al elevilor. Este subliniat că impactul asumării învățării este triplu față de metoda convențională de predare. Este propusă structura proiectelor de învățare prin cercetare la capitolul optica geometrică și, prin intermediul matricei logice a proiectului, este arătată corelarea dintre obiectivele învățării, activitățile de învățare și impactul acestora asupra personalității elevilor.

The work states that the necessity for constructivist teaching methods comes from the need for a scientific literate population. The series of constructivist paradigms, from the one of active learning till to one of understanding and one of learning by being, is analysed from the point of view of visible teaching and learning theory, presenting in the same time the impact of each approach on academic success of school students. The author emphasizes that the impact of learning by being approach is three times higher than the impact of usual, conventional teaching approach. The article proposes a structure of inquiry – based science education projects for the chapter of Geometrical Optics and, through project logical framework, presents the correlation between learning objectives and learning activities and their impact on students’ personality.

Cuvinte-cheie
învăţare prin cercetare, asumarea învățării, învățare prin înțelegere, paradigme constructiviste, învățare și predare vizibilă, idei științifice mari,

inquiry-based education, Learning by being, learning by understanding, constructivist paradigms, visible teaching and learning, big scientific ideas