Articolul precedent |
Articolul urmator |
452 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-19 13:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1-1(478).09 (186) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2135) |
SM ISO690:2012 GHERMAN, Oxana. Reprezentări ale feminității în poezia Basarabeană contemporană. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european : Eugeniu Coşeriu: 100 de ani de la naştere. Limbajul ca sumă de valori, Ed. 15, 7-8 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Pro Libra, 2021, Ediţia 15, pp. 215-225. ISBN 978-9975-3274-4-2. DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2021.15.23 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european Ediţia 15, 2021 |
|||||||
Conferința "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european." 15, Chişinău, Moldova, 7-8 octombrie 2021 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52505/filomod.2021.15.23 | |||||||
CZU: 821.135.1-1(478).09 | |||||||
Pag. 215-225 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În prezentul articol sunt cercetate modalitățile de reprezentare estetică a feminității în textele poetice ale lui Emilian Galaicu-Păun, Nicolae Popa, Irina Nechit, Maria Pilchin, Maria Șleahtițchi, Radmila Popovici, Rodica Gotca, Veronica Ștefăneț, Moni Stănilă. În poezia supusă analizei, femeia este surprinsă în câteva ipostaze fundamentale: ca ființă spirituală, receptivă la suflul lumii, în conexiune cu universul și cu ființa divină, ca alcătuire trupească, în raport cu celălalt – în ipostază erotică, maternă, în cadrul familial și în context social. Se propune o abordare comparativă a unor secvențe poetice, acordând atenție trăsăturilor prin care personajele feminine se individualizează de la autor la autor, dar și punctele în care converg percepțiile asupra feminității. |
|||||||
Cuvinte-cheie poezie, femeie, feminitate, imagine artistică, expresie, poetry, woman, femininity, artistic image, expression |
|||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-143014</cfResPublId> <cfResPublDate>2021</cfResPublDate> <cfVol>Ediţia 15</cfVol> <cfStartPage>215</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-3274-4-2</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/143014</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Reprezentări ale feminității în poezia Basarabeană contemporană</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>poezie; femeie; feminitate; imagine artistică; expresie; poetry; woman; femininity; artistic image; expression</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În prezentul articol sunt cercetate modalitățile de reprezentare estetică a feminității în textele poetice ale lui Emilian Galaicu-Păun, Nicolae Popa, Irina Nechit, Maria Pilchin, Maria Șleahtițchi, Radmila Popovici, Rodica Gotca, Veronica Ștefăneț, Moni Stănilă. În poezia supusă analizei, femeia este surprinsă în câteva ipostaze fundamentale: ca ființă spirituală, receptivă la suflul lumii, în conexiune cu universul și cu ființa divină, ca alcătuire trupească, în raport cu celălalt – în ipostază erotică, maternă, în cadrul familial și în context social. Se propune o abordare comparativă a unor secvențe poetice, acordând atenție trăsăturilor prin care personajele feminine se individualizează de la autor la autor, dar și punctele în care converg percepțiile asupra feminității.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The article investigates the ways of aesthetic representation of femininity in contemporary poetry from Bessarabia, in the work of authors as Emilian Galaicu-Păun, Nicolae Popa, Irina Nechit, Radmila Popovici, Maria Pilchin, Maria Șleahtițchi, Rodica Gotca, Veronica Ștefăneț, Moni Stănilă. In the analyzed poems, the authors reflect the image of the woman in several fundamental hypostases: as a spiritual being, receptive to the breath of the world, in constant connexion with the universe and with the divine being, as a bodily contruction, in the relation to the other – in the erotic, maternal hypostasis, in the family and social context. A comparative approach of some poetic texts is proposed, paying attention to the features which individualize the female characters from author to author, but also the points where the perceptions on femininity converge.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-39686</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-39686</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-39686-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Gherman</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Oxana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>