Indici de diagnostic şi diferenţiere a copiilor cu reţinere în dezvoltarea psihică de natură deprivaţională
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
932 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-10 20:33
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana. Indici de diagnostic şi diferenţiere a copiilor cu reţinere în dezvoltarea psihică de natură deprivaţională. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2005, nr. 1, pp. 53-57. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1 / 2005 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Indici de diagnostic şi diferenţiere a copiilor cu reţinere în dezvoltarea psihică de natură deprivaţională

Pag. 53-57

Ciobanu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

This research is dedicated to one of the most important problems of the special psychology diagnosis, differentiation of the children with minimal brain dysfunction. The with minimal brain dysfunction at the pre-school students institutionalized in orphanages has been studied. Through the angle of diagnosis and differentiation of children different forms of minimal brain dysfunction, the development particularities characteristic for some kinds of minimal brain dysfunction. Due to the implementation of one complex models of diagnosis, the form of minimal brain dysfunction of deprivation nature has been differentiated, manifested by great evident changes in the affective sphere development. The development particularities determined at different forms of minimal brain dysfunction allow establishing the diagnosis criteria of the cerebrogenic, somatogenic, psychogenic and deprivation forms.