Articolul precedent |
Articolul urmator |
471 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 22:57 |
SM ISO690:2012 BUSHNAQ, Tatiana, BOROZAN, Maia. Theoretical suggestions for using qualitative methods in pedagogical research. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.2, pp. 78-96. ISBN 978- 9975-76-347-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane Ediția 1, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 78-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul este consacrat explicației conținutului esential al conceptului de cercetare pedagogică, în general, și metodologiei de cercetare pedagogică calitativă, în special. Împrumutat din sociologie, antropologie și adaptat la contextul educațional real, metodologia cercetării calitative este puțin explorată pentru studiul fenomenelor sociale și permite interpretarea semnificației punctului de vedere a subiecților cercetării. Prin întrebări bine concepute în cadrul studiului calitativ, cercetătorii valorifică strategiile de comunicare interactivă, prin care adresează întrebări ample de cercetare concepute pentru a explora, interpreta sau înțelege contextul social. Spre deosebire de cercetările experimentale cantitative în care cercetătorul este condus de o ipoteză, în cercetarea calitativă, ipotezele se formează după colectarea datelor și sunt modificate prin studiu împreună cu analiza și interpretarea datelor. Conținutul articolului arată caracteristicile pe care le obține o cercetare pedagogică prin valorificarea metodelor calitative de investigație: credibilitate, fiabilitate și transferabilitate. |
||||||
Cuvinte-cheie cercetare pedagogică, metodologia cercetării, metode de cercetare calitativă, metode de cercetare cantitativă |
||||||
|