Instruirea și dezvoltarea personală a angajaților din cadrul ONG
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
647 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 19:58
SM ISO690:2012
TUȘINSCHI, Veaceslav. Instruirea și dezvoltarea personală a angajaților din cadrul ONG. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 148-149.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Instruirea și dezvoltarea personală a angajaților din cadrul ONG

The training and personal development of employees within NGO-S


Pag. 148-149

Tușinschi Veaceslav
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2021


Rezumat

Dezvoltarea unui ONG depinde în mare măsură de investiția directă în personalul său, decât de investiția în echipamente, facilități, și publicitate ect. Acordând resurse pentru instruirea și dezvoltarea personală a angajaților, ONGul investește atât în viitorul fiecărui angajat cît și în cel al ei însăși. Instruirea (pregătirea) este un proces de învățare ce implică dobîndirea și dezvoltarea cunoștințelor, abilităților, deprinderilor și atitudinilor care conduc la creșterea potențialului angajaților, schimbarea comportamentului și motivarea lor pentru loialitate și atașament față de organizație cît și îmbunătățirea performanțelor individuale, de echipă și organizaționale. După cum se menționează mai sus, instruirea în organizații este un proces planificat care are drept scop modificarea a trei categorii psihologice – atitudini, cunoștințe, abilități/aptitudini/capacități, cu scopul clar de a atinge performanțe înalte într-o activitate sau gamă de activități. Într-o activitate de muncă, scopul este de a dezvolta comportamentul individual astfel încat să fie satisfăcute nevoile curente de competență ale personalului organizației.

The development of an NGO depends to a large extent on direct investment in its personnel, rather than on the investment in equipment, facilities and publicity ect. By allocating resources for the training and personal development of employees, the NGO invests not only in the future of each employee, but also in its own. Training (preparing) is a process of learning that involves attaining and developing knowledge, abilities, habits and attitudes that lead to a growth in the potential of employees, a change in their behaviour and motivation to be loyal and devoted to the organisation, as well as the improvement of individual, team and the organisational performance. As has been mentioned above, training in the organisation is a planned process, which has the goal of modifying three psychological categories – attitudes, knowledge, abilities/aptitudes/capacities, with the clear aim of reaching a high performance in an activity or range of activities. For a work activity, the aim is to develop individual behaviour in such a way as to be satisfied the current needs of competence of the personnel in an organisation.

Cuvinte-cheie
abilităţi/aptitudini, administrarea timpului, cоmunicarе, cоmреtеnţă, creativitate, dezvoltare personală, educarea adulților, instruire, lidership, lucru în echipă, реrfоrmanţă,

abilities/aptitudes, the administration of time, communication, cоmреtеnt, creativity, personal development, adult education, training, leadership, Teamwork, реrfоrmance