Formarea și dezvoltarea abilităților ecologice la nivelul învățământului preșcolar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
372 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-30 15:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033:373.24 (1)
Education (14334)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
STOICA (BOLTAȘU), Georgiana. Formarea și dezvoltarea abilităților ecologice la nivelul învățământului preșcolar. In: Dezvoltarea umană în Republica Moldova din perspectiva resurselor naturale, socioeconomice și turistice, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, pp. 85-88. ISBN 978-9975-76-355-4 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea umană în Republica Moldova din perspectiva resurselor naturale, socioeconomice și turistice 2021
Seminarul "Dezvoltarea umană în Republica Moldova din perspectiva resurselor naturale, socioeconomice și turistice"
Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Formarea și dezvoltarea abilităților ecologice la nivelul învățământului preșcolar

CZU: 37.033:373.24

Pag. 85-88

Stoica (Boltașu) Georgiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 octombrie 2021


Rezumat

Ecological education concerns us all equally, adults or children, and the issue of environmental protection has become the subject of study from an early age. Early on, ecological education has a high chance of success. Children need to understand that on Earth there is interdependence between the human population and the countless species of plants and animals, between society and the biological cycles in nature.
In preschool education, in the 2020-2021 academic year we will continue to achieve the objectives of early child-centered education, which provides respect for and appreciation of the child's uniqueness, needs and interests, providing equal opportunities for access to education and development, and autonomous, tolerant, cooperative, responsible, creative and flexible personalities, able to make choices and decide, in the teacher being the one who is his partner, supports him, satisfies his needs and interests, creates opportunities for self-knowledge and the environment.



Cuvinte-cheie
ecologica educaton, environment, earlyeducation, the nature, population