Articolul precedent |
Articolul urmator |
358 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 20:25 |
SM ISO690:2012 MOHAMMADIFARD, Gholamali. Metoda G.M. în evaluarea studenţilor la finalul cursului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 75-76. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 75-76 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evaluarea este un proces complex de investigare şi gestionare de către profesori a nivelului şi calităţii pregătirii studenţilor în decursul programelor de studii, precum şi a competenţelor de care dispun studenții la finalizarea studiilor. Procesul de evaluare are un caracter sistematic, fiind structurat pe un ansamblu de acţiuni metodice numite probe de evaluare. Aceste probe sunt instrumente aplicate în mod specific şi se încheie cu diagnosticarea rezultatelor obţinute în urma învăţării. Metodele de evaluare sunt parte a metodologiei didactice împreună cu metodele de predare-învăţare. În funcţie de procesele şi tehnicile folosite, de forma de examinare, metodele de evaluare pot fi următoarele: verificarea orală, verificarea scrisă, practică şi tehnica testelor. În lucrarea de faţă, noi încercăm să contribuim la dezvoltarea metodologiei de evaluare prin tehnica testelor. O nouă metodă, în care rezultatele nu conţin numai controlul cunoştinţelor teoretice ale studentului, ci şi o verificare a metodei de predare a profesorului, o evaluare a conţinutului cursului respectiv. Prin metoda de faţă la sfârşitul cursului studenţii la ora de examen propun în mod individual după informaţia obţinută la curs subiectele pentru examinare. Fiecare răspunde la propriile subiecte propuse de el. În final profesorul în dependență de întrebare şi răspunsurile date de fiecare student apreciază nota care îi revine. Această metodă a fost practicată în timpul examenelor la studenţii de la Facultatea de Psihologie, Științe ale Educației și Asistență Socială din ULIM la anumite obiecte de specialitate pe parcursul anilor de studii 2014-2015, 2015-2016, la studenţii anului III-licenţă şi ciclul II – la programul de master. |
||||||
Cuvinte-cheie metoda G. M., verificare orală, verificare scrisă, practică, tehnica testelor, G. M. Method, oral evaluation, written evaluation, practice, tests’ technic |
||||||
|