Metoda G.M. în evaluarea studenţilor la finalul cursului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
358 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 20:25
SM ISO690:2012
MOHAMMADIFARD, Gholamali. Metoda G.M. în evaluarea studenţilor la finalul cursului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 75-76.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Metoda G.M. în evaluarea studenţilor la finalul cursului

The G.M. method in the students’ assessment at the end of course


Pag. 75-76

Mohammadifard Gholamali
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 octombrie 2021


Rezumat

Evaluarea este un proces complex de investigare şi gestionare de către profesori a nivelului şi calităţii pregătirii studenţilor în decursul programelor de studii, precum şi a competenţelor de care dispun studenții la finalizarea studiilor. Procesul de evaluare are un caracter sistematic, fiind structurat pe un ansamblu de acţiuni metodice numite probe de evaluare. Aceste probe sunt instrumente aplicate în mod specific şi se încheie cu diagnosticarea rezultatelor obţinute în urma învăţării. Metodele de evaluare sunt parte a metodologiei didactice împreună cu metodele de predare-învăţare. În funcţie de procesele şi tehnicile folosite, de forma de examinare, metodele de evaluare pot fi următoarele: verificarea orală, verificarea scrisă, practică şi tehnica testelor. În lucrarea de faţă, noi încercăm să contribuim la dezvoltarea metodologiei de evaluare prin tehnica testelor. O nouă metodă, în care rezultatele nu conţin numai controlul cunoştinţelor teoretice ale studentului, ci şi o verificare a metodei de predare a profesorului, o evaluare a conţinutului cursului respectiv. Prin metoda de faţă la sfârşitul cursului studenţii la ora de examen propun în mod individual după informaţia obţinută la curs subiectele pentru examinare. Fiecare răspunde la propriile subiecte propuse de el. În final profesorul în dependență de întrebare şi răspunsurile date de fiecare student apreciază nota care îi revine. Această metodă a fost practicată în timpul examenelor la studenţii de la Facultatea de Psihologie, Științe ale Educației și Asistență Socială din ULIM la anumite obiecte de specialitate pe parcursul anilor de studii 2014-2015, 2015-2016, la studenţii anului III-licenţă şi ciclul II – la programul de master.

The assessment is a complex process of investigation and management by professors of the level and quality of students training during the programs of study, as well as their comptences at the end of studies. The process of evaluation has a systematic character being structured in an ensemble of methodological actions called evaluation test. These tests are specific instruments which ends with diagnosis of the results obtained after learning process. The methods of assessment are part of the didactic methodology along with the method of learning-teaching. In the given paper, we try to contribute to the development of methodology of assessment by tests’ technic presenting a new method which comprises the theoretical knowledge of the student and method of teaching of the professor, as well as the evaluation of the given course. This method was applied during the exams maintained at the Faculty of Psychology, Educational Sciences and Social Assistance from FIUM at certain speciality courses, 2014-2015, 2015-2016, by III-year students, license, and IIyear students, master

Cuvinte-cheie
metoda G. M., verificare orală, verificare scrisă, practică, tehnica testelor,

G. M. Method, oral evaluation, written evaluation, practice, tests’ technic