Factorii formării sentimentului propriei eficiențe la adolescenți
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
326 0
SM ISO690:2012
BALAN, Ecaterina. Factorii formării sentimentului propriei eficiențe la adolescenți. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 33-34.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Factorii formării sentimentului propriei eficiențe la adolescenți

The factors of developing the feeling of personal efficiency at the teenagers


Pag. 33-34

Balan Ecaterina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2021


Rezumat

Factorii formării sentimentului propriei eficiențe la adolescenți sunt determinați de actuala reformare a sistemului de învățământ, scopul major ai căreia este asigurarea unei educații de calitate. Cerința primordială impusă de către societatea contemporană față de sistemul educațional constă în formarea la tânăra generație a abilităților de aplicare practică a cunoștințelor acumulate. Pentru satisfacerea acestei cerințe nu este suficient să introducem schimbări doar la nivel de conținuturi și metode de instruire, dar și să asigurăm un climat educațional favorabil dezvoltării comportamentelor de succes. Deoarece caracteristicile precum încrederea în sine, respectul de sine, sentimentul propriei eficiențe determină în mare măsură performanța și succesul în viață, considerăm oportună cercetarea factorilor care influiențează formarea lor. Sentimentul propriei eficiențe la un nivel înalt ajută și la controlarea stresului și prevenirea depresiei în situații periculoase. Sursele sentimentului propriei eficiențe se regăsesc în mare măsură în experiențele trecute ale oamenilor și în istoricul întăririlor. Experiențele de succes, mai ales când sunt întărite prin persuasiune socială, reprezintă o sursă importantă a unui sentiment pozitiv al propriei eficiențe.

Personal efficiency formation feeling is determined by the actual reformation of the educational system, which main goal is to assure a qualitative education. The essential requirement imposed by the contemporary society on the system of education is to educate the young generation on the abilities of practical appliance of acquired knowledge. In order to accomplish this task, it’s not sufficient to introduce changes only on the level of contents and teaching methods, but we should also assure a favourable educational atmosphere for the successful behavioural development. For such characteristics as selfconfidence, self-respect, and personal efficiency feeling determine a lot of performance and success in life. Thus we consider the study of the factors which influence their formation to be opportune. A high personal efficiency feeling helps us to keep stress under control and prevent the depression in dangerous situations. The sources of personal efficiency feeling are largely found in people’s past experiences and in the historical strengthenings. Successful experiences, mainly when they are reinforced through the social persuasion, represent an important source of a positive feeling of personal efficiency. In nowadays society school becomes an important factor of a systemic and continuous education. Pupils learn the elementary values of moral life through the experiences offered by school.

Cuvinte-cheie
autoeficiență, climat educaţional, expectanțe privind rezultatul, factori fiziologici, modelarea socială, persuasiunea socială, performanța academică,

personal efficiency, educational atmosphere, experiences regarding the result, physiological factors, social modeling, social persuasion, academic performance