Articolul precedent |
Articolul urmator |
326 0 |
SM ISO690:2012 BALAN, Ecaterina. Factorii formării sentimentului propriei eficiențe la adolescenți. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 33-34. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 33-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Factorii formării sentimentului propriei eficiențe la adolescenți sunt determinați de actuala reformare a sistemului de învățământ, scopul major ai căreia este asigurarea unei educații de calitate. Cerința primordială impusă de către societatea contemporană față de sistemul educațional constă în formarea la tânăra generație a abilităților de aplicare practică a cunoștințelor acumulate. Pentru satisfacerea acestei cerințe nu este suficient să introducem schimbări doar la nivel de conținuturi și metode de instruire, dar și să asigurăm un climat educațional favorabil dezvoltării comportamentelor de succes. Deoarece caracteristicile precum încrederea în sine, respectul de sine, sentimentul propriei eficiențe determină în mare măsură performanța și succesul în viață, considerăm oportună cercetarea factorilor care influiențează formarea lor. Sentimentul propriei eficiențe la un nivel înalt ajută și la controlarea stresului și prevenirea depresiei în situații periculoase. Sursele sentimentului propriei eficiențe se regăsesc în mare măsură în experiențele trecute ale oamenilor și în istoricul întăririlor. Experiențele de succes, mai ales când sunt întărite prin persuasiune socială, reprezintă o sursă importantă a unui sentiment pozitiv al propriei eficiențe. |
||||||
Cuvinte-cheie autoeficiență, climat educaţional, expectanțe privind rezultatul, factori fiziologici, modelarea socială, persuasiunea socială, performanța academică, personal efficiency, educational atmosphere, experiences regarding the result, physiological factors, social modeling, social persuasion, academic performance |
||||||
|