Repercusiunile multiple ale divorțului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
298 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-22 09:41
SM ISO690:2012
MAXIMENCO, Lilia, GOREA, Svetlana. Repercusiunile multiple ale divorțului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 25-26.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Repercusiunile multiple ale divorțului

Multiple repercussions of divorce


Pag. 25-26

Maximenco Lilia, Gorea Svetlana
 
Centrul psiho-socio-pedagogic, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2021


Rezumat

Subiectul divorțului și impactul lui asupra copiilor nu mai este o noutate, acest segment a fost explorat în timp de diverși specialiști. În mediul educațional se pune un accent deosebit în formarea psihologilor și diriginților în lucrul cu copii ai căror părinți sunt în divorț. Totodată implicarea actorilor educaționali în reabilitarea și adaptarea socială a copiilor în urma divorțului rămîne a fi în mare parte superficială cu tentă oficială (includerea copiilor în grupul de risc). Starea psiho-comportamentală a copiilor nu întîrzie a exterioriza niște manifestări diferite de cele pînă la divorț. În multe familii însăși părinții nu au conștientizat, acceptat situația pentru a o depăși, astfel copii primesc o traumă dublă, plecarea unuia dintre părinți și starea psihologică neechilibrată a părintelui în grija căruia rămîne copilul. În articol sunt descrise etapele firești pe care le trăiește copilul în urma divorțului în dependență de particularitățile de vîrstă. Informarea cadrelor didactice despre specificul de manifestare psihocomportamentală a copiilor în urma divorțului ar facilita identificarea precoce a comportamentului autodistructiv astfel preîntâmpinând multe din consecințele nocive pentru viața psihică și socială a copiilor din familiile în divorț.

The subject of divorce and its impact on children is no longer a novelty, this segment being explored by many specialists. The educational environment is a strong emphasis in training the psychologists and teachers-supervisors in working with children whose parents are divorcing. At the same time the implication of educational actors in rehabilitation and social adaptation of the children after divorce remains superficial at the official level (children are included in the risk group). The psycho-behavioral state of the children is externalized through different manifestations till the divorce. In many families the parents themselves didn’t acknowledge and accepted the situation in order to overcome it, thus children get a double trauma, the departure of one parent and the parent unbalanced psychological condition which remains caring for child. The article describes the usual stages experienced by children after divorce depending on the particularities of age. Informing teachers about specific manifestation of psycho-behaviour of children after parents’ divorce would facilitate early identification of such self-destructive behavior obviating many of the harmful consequences for psychic and social state of the children from the families in divorce.

Cuvinte-cheie
divorţ, părinţi, copii, traumă, incertitudine, instabilitate,

divorce, parents, children, trauma, uncertainty, Instability