Cromatica trăirilor emoţionale ale copiilor cu dizabilităţi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
466 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 16:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1 (179)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (629)
SM ISO690:2012
MIRITESCU, Gabriela. Cromatica trăirilor emoţionale ale copiilor cu dizabilităţi. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 3, pp. 251-268. ISBN 978-9975-46-423-9.. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 3, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Cromatica trăirilor emoţionale ale copiilor cu dizabilităţi

CZU: 376.1

Pag. 251-268

Miritescu Gabriela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

This article from a structural point of view contains 16 pages of basic text, a bibliography consisting of 23 titles and a review containing the introductory part, the contents of the article conclusions and recommendations, the latter without being pointed out în script. Children with disabilities have an atypical development, they are different and unique. Their normal development is made more difficult by the so-called lagging behind, specific to a personal evolution. În this article we aimed at identifying and presenting the diversity of emoțional experiences painted on the cheekbones of the This article from a structural point of view contains 16 pages of basic text, a bibliography consisting of 23 titles and a review containing the introductory part, the contents of the article conclusions and recommendations, the latter without being pointed out în script. Children with disabilities have an atypical development, they are different and unique. Their normal development is made more difficult by the so-called lagging behind, specific to a personal evolution. În this article we aimed at identifying and presenting the diversity of emoțional experiences painted on the cheekbones of the

Copiii cu dizabilităţi au o dezvoltare atipică, ei sunt diferiţi şi, în acelaşi timp, unici. Dezvoltarea lor normală este îngreunată din cauza unei aşa-zise rămâneri în urmă, specifice unui ritm de evoluţie personal. În acest articol, ne-am propus identificarea şi prezentarea diversităţii trăirilor emoţionale ale copiilor cu dizabilităţi şi urmele lăsate de aceste trăiri asupra profilului psihologic al acestora. Astfel, o dizabilitate odată identificată, conduce la un handicap, care, cel mai ades, provoacă o altă dizabilitate şi astfel problematica continuă, adâncind diferenţele dintre copil şi colegii săi, în aşa fel încât recuperarea lui în timp este şi mai dificilă. Acestea, în schimb, pregătesc terenul propice apariţiei şi manifestării unui paletar emoţional, greu de identificat şi de înţeles atât de către copil, cât şi de cei din jur, care amprentează psihicul acestui copil deja vulnerabil. Atitudinea familiei, a cadrelor didactice, a colegilor privind familiarizarea şi sensibilizarea cu toate problemele cu care copilul se confruntă, cu implicaţiile dizabilităţii; o deschidere mai mare și o înţelegere empatică a trăirilor emoţionale ale acestuia, toate conduc la dezamorsarea furtunilor emoţionale cu care copilul se identifică

Cuvinte-cheie
emoțional disorders, children with disabilities, inclusion, depression, Anxiety disorders, emotion.,

tulburări emoţionale, copii cu dizabilitatăţi, incluziune, depresie, tulburări anxioase, emoţie