Corelația cadru didactic – părinte: dimensiuni psihologice moderne
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
349 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 17:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[37.018.263:159.9] (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4024)
Psychology (3475)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Corelația cadru didactic – părinte: dimensiuni psihologice moderne. In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 216-219. ISBN 978-9975-50-246-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții
Vol.1, 2020
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții"
Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019

Corelația cadru didactic – părinte: dimensiuni psihologice moderne

CZU: [37.018.263:159.9]

Pag. 216-219

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 mai 2021


Rezumat

The problem addressed in this article implies: the amplification of the socio-human functions of the psychology necessary in the current stage of development of the contemporary society; promotes the need for sustainable development and lifelong learning; aims at certain components of professional training of the teacher related to the psycho-pedagogical competences in relations with parents, students and the community.

Cuvinte-cheie
modern psychological dimensions, professors, parents, children with special educational needs, psycho-pedagogical skills, psychological assistance.

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-130293</doi_batch_id>
<timestamp>1715535290</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>idsi@asm.md</email_address>
</depositor>
</head>
<body>
<collection>
<collection_metadata>
<full_title>Psihologia în mileniul III – provocări și soluții</full_title>
</collection_metadata>
<collection_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2020</year>
</publication_date>
<isbn>978-9975-50-246-7</isbn>
</collection_issue>
<collection_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Corelația cadru didactic &ndash; părinte: dimensiuni psihologice moderne</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Emilia</given_name>
<surname>Furdui</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2020</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>216</first_page>
<last_page>219</last_page>
</pages>
</collection_article>
</collection>
</body>
</doi_batch>