Paradigma andragogică de motivare a adulţilor pentru învăţare: repere metodologice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
461 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 18:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.015.311 (1)
Education and training out of school. Further education (212)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Paradigma andragogică de motivare a adulţilor pentru învăţare: repere metodologice. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 64-69. ISBN 978-9975-3336-3-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice"
Chişinău, Moldova, 14 mai 2021

Paradigma andragogică de motivare a adulţilor pentru învăţare: repere metodologice

CZU: 374.7.015.311

Pag. 64-69

Posţan Liliana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2021


Rezumat

The article presents a brief analysis of the theoretical benchmarks for shaping an Andragogic paradigm of motivation of learning in adulthood. The paradigm includes forward-looking and current motivational steps, which concern the link between the education system and process and the socio-economic system. The theoretical argumentation of the andragogic paradigm of motivation of adult learning is based on the binary origin of motivation: latent and updated factors. In order to capitalize on the algorithmic dimension of the paradigm, the following variables are related: Interest - attitude of the adult towards learning; The reasons for learning, perceived by adults at the stage of psycho-andragoctic diagnosis; Socio-professional context of adult stimulation for learning activity; Teaching technologies with motivational valences