Educația incluzivă în Moldova. Viziunea unui părinte
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
406 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 19:07
SM ISO690:2012
ZASTÎNCEANU, Liubov. Educația incluzivă în Moldova. Viziunea unui părinte. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 371-375. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Educația incluzivă în Moldova. Viziunea unui părinte


Pag. 371-375

Zastînceanu Liubov
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2021


Rezumat

Implementing inclusive education causes some diverse and complex problems. The solutions proposed by the professionals in the domain, are theoretic bases, but most of the time, the personality of the child with CES, the relationship with his parents and the psychological support aren't taken into consideration. The professors and the support people often ignore or don't know how to perform the recommendations of the individualized educational plan. Coming next we will present the vision of a parent who experienced all the pros and cons from the implementation of the inclusive education in Moldova.

Cuvinte-cheie
inclusive education, support