Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 17:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:373.3 (7) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4090) |
Kinds of school providing general education (2154) |
![]() GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Abordări conceptuale ale metacogniției în învățământul primar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 63-71. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.63-71 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
![]() |
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.63-71 | |||||||
CZU: 37.016:373.3 | |||||||
Pag. 63-71 | |||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Rezumat | |||||||
Aflată într-o continuă transformare, societatea impune noi abordări mediului școlar, orientări care se doresc a fi centrate pe cultivarea competențelor indivizilor aflați în formare. Această centrare a învățământului pe dezvoltarea competențelor, prefigurează apariția unor noi mecanisme necesare învățării, mecanisme care prin aplicabilitatea lor, oferă independență în învățare, mijloace de reglare a învățării și totodată o evaluare proprie asupra acestui proces atât de complex. Metacogniția vine astfel, ca o soluție salvatoare la permanenta transformare pe care societatea o importă, întrucât aceasta fundamentează o verigă importantă a învățării, prin intermediul căreia, tânărul își conștientizează capacitatea de înțelegere a cunoștințelor, devine parte a învățării conștiente și implicit eficiente, fiind totodată capabil să identifice mecanismele de funcționare ale propriei sale gândiri. |
|||||||
Cuvinte-cheie învăţare, metacogniţie, competențe, cunoaştere, learning, metacognition, competences, knowledge |
|||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-127355</doi_batch_id> <timestamp>1720013031</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)</full_title> <issn media_type='print'>18570623</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <issue>1(23)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Abordări conceptuale ale metacogniției în învățământul primar</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Elena Cristina</given_name> <surname>Gheorghe</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Nicolae</given_name> <surname>Silistraru</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>63</first_page> <last_page>71</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.36120/2587-3636.v23i1.63-71</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>