Determinanţi demografici ai intenţiilor antreprenoriale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
373 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-30 09:02
SM ISO690:2012
SASU, Constantin, SASU, Luciana. Determinanţi demografici ai intenţiilor antreprenoriale. In: Strategii şi politici de management în economia contemporană, Ed. 2, 29-30 martie 2013, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2013, Ediţia 2, pp. 160-164. ISBN 978-9975-75-635-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii şi politici de management în economia contemporană
Ediţia 2, 2013
Conferința "Strategii şi politici de management în economia contemporană"
2, Chişinău, Moldova, 29-30 martie 2013

Determinanţi demografici ai intenţiilor antreprenoriale


Pag. 160-164

Sasu Constantin1, Sasu Luciana2
 
1 Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi,
2 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 23 martie 2021


Rezumat

The purpose of the paper is to analyse the gender-related differences and family background influences in the context of the choice of starting a business. Results confirm that (1) males have higher entrepreneurial intentions and view monetary rewards as valuable, (2) females value more intrinsic rewards, such as meaning and purpose in their lives, and (3) family background influence self employment intentions. The article concludes with implications for entrepreneurship development. Limitations and directions for future research are also discussed

Cuvinte-cheie
antreprenoriat, intenţii, gen, familie