Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
782 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-10 22:14
SM ISO690:2012
MIHALACHI, Rodica, PANICO, Vasile. Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Pedagogie în învățământul preșcolar și primar, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 4, pp. 271-282. ISBN 978-9975-76-321-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică


Pag. 271-282

Mihalachi Rodica1, Panico Vasile2
 
1 Liceul Teoretic „Ion și Doina Aldea-Teodorovici”, mun. Chișinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2021


Rezumat

În lucrare se reflectă/ilustrează posibilitățile și mijloacele de realizare a unui parteneriat benefic și funcțional școală-familie orientat spre sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică. Parteneriatul școală-familie devine un factor eficient de sporire a însușitei elevilor atunci când se fundamentează pe principiile pedagogiei colaborării: umanizarea vieții și activității de învățare a elevilor; încrederea și optimismul; ajutorul și înțelegerea reciprocă; unitatea activității independente creatoare și autoeducația ș. a. Sistemul de activități de colaborare școală-familie s-a fundamentat pe ideile/conceptele pedagogiei colaborării și a fost orientat/ direcționat spre realizarea a două obiective de bază: a) formarea culturii pedagogice a părinților; b) sporirea însușitei elevilor prin realizarea unui parteneriat colaborativ.

The paper reflects / illustrates the possibilities and means of achieving a beneficial and functional school-family partnership aimed at increasing the quality of young school pupils. The school-family partnership becomes an effective factor for increasing the pupils' learning when it is based on the principles of collaboration pedagogy: humanizing the life and learning activity of pupils; confidence and optimism; mutual help and understanding; the unity of independent creative activity and self-education, etc. The system of school-family collaboration activities was based on the ideas / concepts of collaborative pedagogy and was oriented towards the achievement of two basic objectives: a) The formation of the pedagogical culture of the parents; b) Increasing the pupils' learning by achieving a collaborative partnership.

Cuvinte-cheie
parteneriat școală-familie, însușita elevilor de vârstă școlară mică, pedagogia colaborării, principiile pedagogiei colaborării,

school-family partnership, the characteristics of young school age pupils, the pedagogy of collaboration, the principles of pedagogy of collaboration

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Mihalachi, R.</dc:creator>
<dc:creator>Panico, V.</dc:creator>
<dc:date>2021</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>&Icirc;n lucrare se reflectă/ilustrează posibilitățile și mijloacele de realizare a unui parteneriat benefic și funcțional școală-familie orientat spre sporirea &icirc;nsușitei elevilor de v&acirc;rstă școlară mică. Parteneriatul școală-familie devine un factor eficient de sporire a &icirc;nsușitei elevilor atunci c&acirc;nd se fundamentează pe principiile pedagogiei colaborării: umanizarea vieții și activității de &icirc;nvățare a elevilor; &icirc;ncrederea și optimismul; ajutorul și &icirc;nțelegerea reciprocă; unitatea activității independente creatoare și autoeducația ș. a. Sistemul de activități de colaborare școală-familie s-a fundamentat pe ideile/conceptele pedagogiei colaborării și a fost orientat/ direcționat spre realizarea a două obiective de bază: a) formarea culturii pedagogice a părinților; b) sporirea &icirc;nsușitei elevilor prin realizarea unui parteneriat colaborativ.</p></dc:description>
<dc:description xml:lang='en'><p>The paper reflects / illustrates the possibilities and means of achieving a beneficial and functional school-family partnership aimed at increasing the quality of young school pupils. The school-family partnership becomes an effective factor for increasing the pupils&#39; learning when it is based on the principles of collaboration pedagogy: humanizing the life and learning activity of pupils; confidence and optimism; mutual help and understanding; the unity of independent creative activity and self-education, etc. The system of school-family collaboration activities was based on the ideas / concepts of collaborative pedagogy and was oriented towards the achievement of two basic objectives: a) The formation of the pedagogical culture of the parents; b) Increasing the pupils&#39; learning by achieving a collaborative partnership.</p></dc:description>
<dc:source>Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice (Vol. 4) 271-282</dc:source>
<dc:subject>parteneriat școală-familie</dc:subject>
<dc:subject>însușita elevilor de vârstă școlară mică</dc:subject>
<dc:subject>pedagogia colaborării</dc:subject>
<dc:subject>principiile pedagogiei colaborării</dc:subject>
<dc:subject>school-family partnership</dc:subject>
<dc:subject>the characteristics of young school age pupils</dc:subject>
<dc:subject>the pedagogy of collaboration</dc:subject>
<dc:subject>the principles of pedagogy of collaboration</dc:subject>
<dc:title>Parteneriatul școală &ndash; familie &icirc;n sporirea &icirc;nsușitei elevilor de v&acirc;rstă școlară mică</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>