Conceperea modelului pedagogic de formare a culturii muncii la elevii cu dizabilități mintale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
439 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-23 18:17
SM ISO690:2012
CERNEAVSCHI, Viorica, STRATAN, Valentina. Conceperea modelului pedagogic de formare a culturii muncii la elevii cu dizabilități mintale. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 22-23 martie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Seria 20, Vol.1, pp. 142-152. ISBN 978-9975-46-374-4; 978-9975-46-375-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 20, Vol.1, 2018
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
Seria XXI, Chișinău, Moldova, 22-23 martie 2018

Conceperea modelului pedagogic de formare a culturii muncii la elevii cu dizabilități mintale


Pag. 142-152

Cerneavschi Viorica, Stratan Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2021


Rezumat

In the context of the new approaches of the education and training of the pupils with special educational needs, the need to form a work culture, as a necessary condition for personal and professional self-realization, is felt. The content of this article concerns the pedagogical Model of work culture formation in students with special needs that comprises the specificity and the importance of technological education in auxiliary schools, in accordance to the general phases of mental process formation and their correlation with the stages of work capacities formation in students with mental disabilities, valorization the working culture principles and respecting the necessary psycho-pedagogical conditions, implementation of the specific technology of work culture formation in students with special needs.