Articolul precedent |
Articolul urmator |
316 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 23:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
796.012.061:159.9 (1) |
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700) |
Psychology (3397) |
SM ISO690:2012 OPRESCU, Daniel Dragoș. Rolul motivației în atingerea obiectivelor educației fizice școlare. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 503-510. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 796.012.061:159.9 | ||||||
Pag. 503-510 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Motivation (or lack thereof) is the foundation of any human action or inaction. However, its explanation and the exact identification of the activation mechanisms is still on the table, although psychology, but also other related sciences, have tried and are still trying to investigate this area of human existence. Physical activity is intrinsically linked to motivation, but it is not found at the same level, in all individuals, in any moment. In order to achieve performance, in general and in the field of physical education, in particular, any additional information regarding motivation is valuable. Equally beneficial for the physical education teacher can be a summary of the most important theories of motivation that are explained from different perspectives. |
||||||
Cuvinte-cheie motivation, physical education, motivational optimum, optimal operating area, function |
||||||
|