Rolul motivației în atingerea obiectivelor educației fizice școlare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
316 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 23:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
796.012.061:159.9 (1)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1700)
Psychology (3397)
SM ISO690:2012
OPRESCU, Daniel Dragoș. Rolul motivației în atingerea obiectivelor educației fizice școlare. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 503-510. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Rolul motivației în atingerea obiectivelor educației fizice școlare

CZU: 796.012.061:159.9

Pag. 503-510

Oprescu Daniel Dragoș
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2021


Rezumat

Motivation (or lack thereof) is the foundation of any human action or inaction. However, its explanation and the exact identification of the activation mechanisms is still on the table, although psychology, but also other related sciences, have tried and are still trying to investigate this area of human existence. Physical activity is intrinsically linked to motivation, but it is not found at the same level, in all individuals, in any moment. In order to achieve performance, in general and in the field of physical education, in particular, any additional information regarding motivation is valuable. Equally beneficial for the physical education teacher can be a summary of the most important theories of motivation that are explained from different perspectives.

Cuvinte-cheie
motivation, physical education, motivational optimum, optimal operating area, function